Новини
Колонка автора

Петро КОБЕВКО, журналіст:

У селі Лашківка Кіцманського району відбуваються бойові дії з використанням вибухових предметів У селі Лашківка Кіцманського району відбуваються бойові дії з використанням вибухових предметівВійна між головою сільради Борисом Нечаєм, депутатами та підприємцями триває у Лашківці та Витилівці не один день і уже не перший рік. Бойові дії то загострюються, то стихають, але не зникають.
У ніч на 8 серпня Лашківському сільському голові спалили автомобіль «Мерседес-Віто».

Ігор БУРКУТ, політолог:

НАПЕРЕДОДНІ ВАЖЛИВИХ ЗМІН НАПЕРЕДОДНІ ВАЖЛИВИХ ЗМІНПутінські вибрики Заходу остаточно набридли, і він вдався до рішучих кроків. США запровадили нові санкції проти самого Путіна та всього його оточення. Їхнє майно і фінанси, що переховуються на Заході, можуть бути заарештовані, якщо власники не доведуть їхньої легальності. Велика Британія також запроваджує нову практику, яка дозволить конфісковувати нажите кримінальним шляхом майно іноземців. Час замислитися й українським олігархам.

Петро КОБЕВКО, журналіст:

Чернівецький міський голова Олексій Каспрук розкрив мафію у місті Чернівецький міський голова Олексій Каспрук розкрив мафію у містіНа прес-конференції для журналістів він так і сказав:
- У Чернівцях є мафія!
Реклама
ЧАС у соцмережах

ОПИТУВАННЯ
Чи підримуєте ви АТО?
Так
Ні
Утримуюсь
Що, Де, Коли
22 серпня о 8.00
вул. Героїв Майдану, 176, (конференц-зала колишньої Шевченківської районної ради (ІІ поверх) відбудеться безкоштовний семінар.
На семінарі розглядатимуться новації податкового законодавства (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО, ЄСВ, єдиний податок, рентна плата, тощо).


Календар
«    Серпень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Партнери

Поради чернівчанам. Як захистити свої права та інтереси у відносинах із ЖЕКом?

12-04-2013, 11:31 / Коментарів: 0
Поради чернівчанам. Як захистити свої права та інтереси у відносинах із ЖЕКом?Мало хто з мешканців багатоквартирних будинків задоволений якістю житлово-комунальних послуг. Протікання стелі, розрив труб, неприбране подвір’я, несправні вхідні двері й темний двір, під’їзди, що більше 10 років не бачили ремонту — такі негаразди знайомі багатьом.

Проте більшість мешканців багатоквартирних будинків, сплачуючи квартплату в ЖЕК, не задумуються, за що насправді платять. А сплачуємо ми за конкретні послуги, перелік та періодичність надання яких вказана у договорі між споживачем та ЖЕКом. Оскільки, житлово-комунальні послуги нам надають сервісні організації, постачальники послуг, а ми є їхніми споживачами (замовниками і контролерами), законодавство України надає споживачам досить широкі права для того, щоб впливати на якість послуг. Потрібно тільки їх знати і вміти використовувати.

До послуг, які надаються в рахунок оплати проживання належать:
1. Прибирання під’їздів (щоденне сухе прибирання, один раз на тиждень вологе прибирання, два рази на рік миття вікон, прибирання сміттєприймальних камер, дезінфекція сміттєзбирачів, вологе підмітання, миття сходів та сходових клітин, вологе протирання стін, дверей, обмітання пилу зі стелі та ін.);
2. Вивіз та утилізація твердого й грубого сміття (відповідно до норм накопичення, не допускаючи переповнення сміттєвих контейнерів);
3. Обслуговування ліфтів та забезпечення електроенергією для ліфтів;
4. Освітлення під’їздів, підвалів, відкачування у разі потреби води;
5. Прибирання прилеглої до будинку території (підмітання снігу, посипання території піском, скалування ожеледиці, підмітання території, прибирання й транспортування сміття до встановлених місць, поливання території водою з шланга, очищення урн від сміття й ін.);
6. Обслуговування систем водо-, теплопостачання, водовідведення, зливної каналізації та інших комунікації, розміщених всередині будинку;
7. Дератизація (знищення гризунів – один раз на місяць);
8. Дезінфекція (один раз на місяць);
9. Обслуговування димовентиляційних каналів;
10. Прибирання підвалів, технічних поверхів і дахів;
11. Обслуговування та забезпечення роботи диспетчерської служби;
12. Технічне обслуговування систем протипожежної автоматики та димовідведення;
13. Технічне обслуговування побутових електроплит;
14. Поточний ремонт: дахів, під’їздів, сходів, підвальних приміщень, теслярських виробів, несучих та захисних конструкцій будинку (наприклад, розчистка від старого розчину й ретельна герметизація смоляною паклею стиків крупноблочних і крупнопанельних стін, а в місцях підвищенного продування чи проникнення вологи — цементування тріщин);
15. Підготовка житлового фонду до експлуатації в зимовий період (утеплення під’їздів, встановлення розбитих шибок та ін.);
16. Вивіз снігу;
17. Витрати на виготовлення розрахункових книжок і довідок наймачам квартир;
18. Експлуатація номерних знаків (??); чищення дворових туалетів та прийомників;
19. Ремонт обладнання спортивних й дитячих майданчиків (за наявності);
20. Поливання подвір’я, клумб, газонів;
21. Чищення не (??)каналізаційних люків; утримання виробничих майстерень, транспортних засобів та механізмів для обслуговування житла, поточного ремонту й ліквідації аварій;
22. Інші прямі витрати, передбачені діючим законодавством.

У разі, якщо послуги надаються не в повному обсязі, у споживача житлово-комунальних послуг є значний арсенал можливостей для реалізації своїх прав та інтересів.

Куди скаржитися?
За будь-якого звернення до того чи іншого чиновника необхідно завжди усні вимоги супроводжувати письмовими зверненнями — заявами, скаргами, клопотаннями, оскільки, як мовиться, «слова до справи не підшиєш»!
Необхідно подавати звернення спочатку саме до тієї організації або тому посадовцеві, до компетенції якого належить ваше питання. У разі незадовільної відповіді слід скеровувати наступні скарги до вищого керівництва.

Таким чином, загальний алгоритм поведінки споживача житлово-комунальних послуг при порушенні його прав такий.
По-перше. Насамперед звертайтеся безпосередньо до самого виконавця житлово-комунальної послуги. За великим рахунком, усі питання повинні вирішуватися саме на цьому рівні, оскільки саме з житлово-комунальними організаціями у споживачів і укладено договори.
По-друге. Не знайшли взаєморозуміння з «житловиками» — турбуйте їхніх «профільних» керівників — профільне управління місцевої ради або адміністрації.
По-третє. Якщо виконавча влада не задовольняє ваших сподівань, звертайтеся для впливу на міських комунальників до депутата місцевої ради, котрий закріплений за вашою ділянкою; як правило, раз на місяць депутати проводять прийом громадян (про місце і час прийому можна дізнатися у міській раді); або до комісії ради з питань житлово-комунального господарства.
По-четверте, — є різні контролюючі органи. Зокрема, Управління та відділи із захисту прав споживачів - відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» воно здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про захист прав споживачів органами влади та суб'єктами господарської діяльності незалежно від форми власності. Державна інспекція з контролю за цінами здійснює, окрім іншого, контроль за тарифоутворенням у сфері ЖКГ, в тому числі й за використанням зібраних коштів, має право накладати штрафи на підприємства, котрі є порушниками. Територіальні відділення Антимонопольного комітету України здійснюють державний контроль за дотриманням законодавства про засади економічної конкуренції на основі рівності суб'єктів господарювання. Санепідемстанція (від районної до обласної) контролює дотримання договору відповідно до чинного законодавства (наприклад, прибирання прибудинкової території та вивезення ТПВ, косовицю амброзії тощо) з можливістю накладення адміністративних штрафів. Прокуратуру потрібно турбувати, коли є порушення законних прав та інтересів громадян.
По-п'яте. У крайньому разі, ваше звернення за відновленням справедливості направляйте до судових інстанцій.
Світлана АФОНІНА, начальник Чернівецького міського управління юстиції
СХОЖІ НОВИНИ:
Додати коментар
Ім'я:*
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера
Введіть код: *
comments powered by Disqus
Loading...
© 2002 - 2013, всі права захищені. Використання (повне чи часткове) матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови розміщення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на chas.cv.uа в першому або другому абзаці, відкрите для індексування. Чернівецька газета "ЧАС"