Новини
Колонка автора

Петро КОБЕВКО, журналіст:

Ольга Кобевко: «Депутати – це не раби на фазенді Івана Мунтяна» Ольга Кобевко: «Депутати – це не раби на фазенді Івана Мунтяна»Депутат Чернівецької обласної ради Ольга Кобевко виступила на сесії з різкою критикою буковинської влади. Однаково дісталося як Фищуку, голові ОДА, так і Мунтянові, голові облради.

Петро КОБЕВКО, журналіст:

Сміття політичне у Чернівцях Сміття політичне у ЧернівцяхПолітика в Україні – це велике і смердюче сміття. Воно одних виносить на вершини, інших кидає у політичну безодню. Ще недавно мер Львова Андрій Садовий вважався єдиним конкурентом Порошенкові на виборах президента України. І тут з’явилося сміття. Воно не тільки у Львові, а й по всій Україні похоронило рейтинги Садового і викинуло його на маргінал політики.

Ігор БУРКУТ, політолог:

МАНІПУЛЮЮТЬ ІСТОРІЄЮ МАНІПУЛЮЮТЬ ІСТОРІЄЮВпродовж багатьох років Польща виступала в Європі адвокатом України. Нині ситуація різко змінилася: низка польських політиків почала вимагати від нашої держави змінити політику національної пам'яті й прийняти той варіант історії українсько-польських відносин, який сучасна Варшава вважає "єдино вірним". А цей варіант дивним чином майже збігається з історичними стереотипами, що проповідує путінська Москва...
Реклама
ЧАС у соцмережах

ОПИТУВАННЯ
Чи підримуєте ви АТО?
Так
Ні
Утримуюсь
Що, Де, Коли
в 202 каб. Ратуші відбудеться брифінг міського голови Олексія Каспрука.
в 105 кабінеті Чернівецької міської ради (Центральна площа,1) відбудуться громадські слухання з обговорення питання облаштування майданчика відпочинку за адресою вул. В.Комарова поряд з будинком №№23-25.
в конференц-залі готелю «Буковина» за адресою: м.Чернівці, вул.Головна,141 відбудеться безкоштовний семінар-тренінг на тему «Без чого не може бути готель».
Реєстрація учасників проводиться до 04.12.2017 року.
Реєстрація та надання додаткової інформації по Програмі семінару здійснюються за телефоном +380661726756.
в області відбудуться заходи у рамках Всеукраїнської акції «Потяг єднання – Труханівська Січ».
з 8.30 до 9.00 відбудеться зустріч учасників акції на залізничному вокзалі Чернівців.
З 10.00 до 13.30 заплановані екскурсії містом, учасники Всеукраїнської акції познайомляться з центральною частиною міста та з його архітектурною перлиною – колишньою Резиденцією митрополитів Буковини і Далмації, нині – Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича. Окрім того, о 11.30 учасники відвідають Чернівецьку гімназію №5.
О 12.00 в приміщенні обласної державної адміністрації (каб. 418) відбудеться спільний брифінг керівництва області та міста спільно з організаторами Всеукраїнської акції «Потяг єднання – Труханівська Січ».
в центрі культури «Вернісаж» на місці колишнього ресторану «Карінтія» (вул. Ольги Кобилянської, 53) ббуде проходити молодіжна етно-вечірка на Андріївські Вечорниці «Знайди свого Андрія».
В програмі передбачено:
13 грудня о 12.00
у Літературному целанівському центрі (м. Чернівці, вул. О. Кобилянської, 51) відбудеться захід дитячого арт-видавництва «Чорні вівці», приурочений Дню святого Миколая та другій річниці «овечок».
У програмі:
21 грудня 0 18:30 в органному залі відбудеться святковий концерт В очікуванні Різдва.


Календар
«    Грудень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Партнери

Проблему з безпритульними собаками в Чернівцях потрібно негайно вирішувати. Але цивілізовано ЗВЕРНЕННЯ

27-04-2012, 20:40 / Коментарів: 1
Проблему з безпритульними собаками в Чернівцях потрібно негайно вирішувати. Але цивілізовано  ЗВЕРНЕННЯ"Час" вже писав про проблеми безпритульних собак. За півтора місяці після того, в Чернівцях громадські активісти заявили, що в 20-х числах квітня в місті масово труять собак. І отруюються і гинуть не тільки безпритульні, а й собаки, котрі мають господарів.

Тим часом, міська влада вважає, що все для створення притулку і вирішення проблеми зробила - розробила проектно-кошторисну документацію для притулку і виділила для нього землю. Також вона домовляється з ветслужбою задля застосування нового виду отрути. По-іншому вона не бачить вирішення проблема безпритульних тварин.

Однак громадські активісти-захисники тварин знають що треба робити. Їм потрібна лишень підтримка влади і її сприяння. І влади не тільки міської, а й обласної.

Тому, Чернівецька обласна громадська організація "Захист тварин" звернулась до Чернівецької міської ради з конкретними, розробленими на основі успішного досвіду, пропозиціями. І нехай це звернення потрапить на очі не тільки міським чиновникам, а й обласним, які також відповідають за місто.

До речі, для підтримки і об’єднання дій зоозахисників у червні 2010 року була створена ЧОГО «Захист тварин». У березні 2011 року на конкурсі соціальних проектів Чернівецької міської ради ЧОГО «Захист тварин» виступила партнером проекту «Врятуй БІМа». В рамках цього проекту, міською радою ЧОГМЕО «Буквиця» виділено кошти, з яких оплачено розробку і забезпечення функціонування сайту, розробку і друк буклетів.
Буклети «Правила поводження з незнайомою собакою» розповсюджуються в першу чергу серед школярів, а буклети «Чому стерилізація – це гуманно?» серед, в першу чергу, відвідувачів ринку тварин на вул.Зеленій, ветеринарів, власників тварин.

На сайті можна розмістити і ознайомитись з інформацією по пошуку загублених тварин, нових власників, проханнями про допомогу у лікуванні, догляді, перетримці, залучення волонтерів, надання практичної допомоги та консультацій тощо. Також на форумі сайту розміщено текст «Правил» і «Програми», інших документів.

Всі свої зауваження, пропозиції та рекомендації, допомогу, в тому числі і стосовно цих документів, відвідувачі можуть залишити на форумі за адресою: www.zahyst-tvaryn.com.ua та за телефонами диспетчера ЧОГО «Захист тварин»

(097) 309 23 95,

(050) 204 77 25,

(066) 151 73 33



Ми просимо до Вашої уваги їхнє звернення до влади. Сподіваємось, що та сяде за круглий стіл переговорів і питання почне рухатися з мертвої (в прямому і переносному значенні слова) точки. І всіх небайдужих читачів запрошуємо до обговорення і висловлення своїх пропозицій.

ТЕКСТ ЗВЕРНЕННЯ

На сьогоднішній день в нашому місті гостро стоїть проблема із неврегульованим збільшенням чисельності безпритульних тварин, а також не врегульовані правила утримання домашніх тварин відповідно до норм чинного законодавства.

Нам стало відомо, що Департамент житлово-комунального господарства Чернівців просить державну ветеринарну та фітосанітарну службу України надати добро на використання ветеринарного препарату «Тіопенат» для знешкодження агресивних безпритульних тварин. Безумовно, агресивні безпритульні тварини становлять загрозу життю і здоров’ю мешканців міста. Тому ми розуміємо, що Ви змушені реагувати на такі скарги. Проте, на жаль, існує величезний ризик того, що під «знешкодження» потраплять неагресивні тварини, які перебувають під опікою волонтерів нашої організації та мешканців міста, є щепленими та стерилізованими. Оскільки, як показує досвід, бригади «знешкоджувачів» не розбираються та не роздивляються в ошийниках тварини чи ні. «Знешкоджують» всіх без розбору. Часто жертвами такого «знешкодження» стають і домашні тварини, і недавно жертвою отрути для собак стала дворічна дівчинка в Севастополі.

На жаль, до цього часу у місті немає механізму, який би сприяв тому, щоб небайдужі люди, які опікуються безпритульними тваринами (вакцинують їх та стерилізують, проте не мають можливості утримувати їх вдома), були б певні в тому, що тварини, якими вони опікуються, не підпадуть під таке «знешкодження».

Згідно ст. 16 ЗУ «Про захист тварин від жорстокого поводження» Регулювання чисельності диких тварин і тварин, що не
утримуються людиною, але перебувають в умовах, повністю або
частково створюваних діяльністю людини, здійснюється методами
біостерилізації або біологічно обґрунтованими методами, а в разі
неможливості їх застосування – методами евтаназії. Як бачимо, чинне законодавство визначає основним засобом регулювання чисельності безпритульних тварин – стерилізацію. І тільки у виключних випадках, а саме, відповідно до ст.17 цього Закону, за необхідності оборони від нападу тварини, якщо життя або здоров'я людей знаходиться в небезпеці – евтаназію.

Очевидно, що стерилізація безпритульних тварин є найефективнішим та гуманним способом регулювання чисельності тварин.

Майже всі обласні центри України прийняли програми по зменшенню чисельності безпритульних тварин, відповідно до яких громадські організації по захисту тварин сприяють діям влади по зменшенню кількості тварин, проводять стерилізацію безпритульних тварин, залучають населення тощо.
Нами, розроблена «Програма поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у місті Чернівці на 2012-2017 роки» на базі програм, прийнятих міськими радами Харкова, Тернополя, Луцька.

Просимо розглянути її, залучити фахівців, внести свої пропозиції та спільно подати до Міської ради на затвердження.

Ми розуміємо, що це потребує певного часу, але діяти необхідно вже тепер. Тому звертаємось до Вас з проханням сприяти проведенню стерилізації (хірургічної та медикаментозної) силами волонтерів нашої організації та мешканців міста, яким небайдужа доля безпритульних тварин.

Для цього пропонуємо погодити такі дії (уклавши договір про співпрацю, видавши необхідне розпорядження тощо), що можуть бути здійснені як силами нашої організації, так і з Вашою допомогою:

- закупити пістолети, бірки, роздати їх ветеринарам, які проводять стерилізацію.

- безпритульні тварини, що перебувають під опікою волонтерів та є стерилізованими, повинні бути позначені біркою на вусі або іншим знаком, та зареєстровані в базі нашої організації.

- тварини під опікою волонтерів будуть носити ошийники яскравого кольору та жетони з номером, за якими можна буде визначити їхнього опікуна у випадку скарг на таку тварину.

- заборонити КП «Чернівціспецкомунтранс» «знешкоджувати» стерилізованих тварин. Якщо ж така необхідність виникла, то обов’язково з погодженням нашою організацією та опікуна.

- сприяти налагодженню співпраці нашої організації з КП «Чернівціспецкомунтранс» для запобігання «знешкодженню» безпритульних тварин під опікою волонтерів.

- при надходженні скарг на агресивну поведінку тварин під опікою волонтерів, повідомляти нашу організацію для того, щоб протягом найкоротшого часу організація могла самостійно визначити і вирішити проблему, яка виникла з такою твариною.

Однією із причин, що викликають обурення з боку громадськості та захисників тварин по відношенню до дій «Чернівціспецкомунтрансу», є відсутність будь-якої інформації про те, якими є критерії згідно яких визначається те, що тварина є агресивною і становить небезпеку життю та здоров’ю людей і підлягає «знешкодженню». Адже досить часто замовлення на таке «знешкодження» є способом зведення розрахунків внаслідок неприязної поведінки одного сусіда до іншого. З іншого боку, знищення тварини, якою опікується людина, є трагедією для неї. Очевидно, необхідно розробити та впровадити критерії, при яких таке «знешкодження» було б очевидним і необхідним. Звернення на «знешкодження» повинно бути колективним, підкріпленим фактами, надходити від житлового підприємства.

Також просимо звернути Вашу увагу і на той факт, що, зазвичай, агресивними тварини стають тоді, коли вони збиваються в зграї. Відповідно, для зменшення ризику проявів агресивності, необхідно запобігати, в першу чергу, появі зграй.

Світовий та вітчизняний досвід свідчить: усі дії й пропозиції з розв’язання проблеми зменшення кількості безпритульних тварин та гуманного ставлення до них не зможуть бути результативними, якщо й далі кількість безпритульних тварин поповнюватиметься за рахунок їх безконтрольного та безвідповідального розведення й утримання самими громадянами. Розв’язати проблему можна лише через законодавче затвердження правил щодо власників домашніх тварин, що відповідатимуть ситуації, яка існує на даний момент. Тому, нами також розроблено, відповідно до вимог чинного законодавства, «Правила утримання тварин у місті Чернівці». Просимо розглянути їх, залучити фахівців, внести свої пропозиції та спільно подати до міської ради на затвердження разом з «Програмою поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у місті Чернівці на 2012-2017 роки».



Додаток 1
ПРОГРАМА
поводження з тваринами та регулювання чисельності
безпритульних тварин у місті Чернівці на 2012-2017 роки


1. Загальні положення
Одним із важливих критеріїв приналежності до європейської цивілізації є ставлення суспільства до тварин. Саме прийняття Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» відбиває якісне зрушення в громадській свідомості, коли проблема захисту тварин від жорстокого поводження переходить до розряду соціально значущих. Цей Закон спрямований на захист від страждань та загибелі тварин унаслідок жорстокого поводження з ними, укріплення моральності й гуманності суспільства і означає перший крок уперед назустріч становленню в Україні по-справжньому гуманного та цивілізованого суспільства.

Аналіз ситуації у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами дає можливість зробити висновок, що існуюча у даний час у м. Чернівці система регулювання чисельності безпритульних тварин шляхом їхнього винищування протизаконна, негуманна, фінансово витратна і неефективна. У місті відсутня система моніторингу чисельності безпритульних тварин, не ведеться аналіз ефективності проведених заходів щодо зниження їхньої кількості, відсутні науково і економічно обґрунтовані методи вирішення даної проблеми.

Необхідність розроблення міської Програми поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у місті Чернівці на 2012-2017 роки викликана великою кількістю безпритульних тварин, що може призвести до поширення інфекційних та паразитарних хвороб серед людей, джерелом збудників яких є тварини (собаки, коти), погіршення санітарно-епідеміологічного стану міста, якості життя мешканців та гостей міста, загибелі тварин і жорстокого поводження з ними.

У відповідності до Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» регулювання чисельності тварин, що не утримуються людиною, але перебувають в умовах, повністю або частково створюваних діяльністю людини, дозволяється здійснювати методами біостерилізації або біологічно обґрунтованими методами, а в разі неможливості їх застосування – методами евтаназії.

У результаті вивчення практичного досвіду європейських країн і інших міст України в даній сфері слід зробити висновок, що найбільш ефективним і науково підтвердженим методом зменшення чисельності безпритульних тварин є метод їхньої стерилізації хірургічним шляхом. З цією метою необхідно організувати роботу з проведення масової стерилізації всіх безпритульних тварин у місті та проводити широку агітацію серед власників тварин про необхідність стерилізації своїх вихованців. Масова стерилізація 1-2 тис. безпритульних тварин протягом першого року вже забезпечить стійку динаміку зниження їхньої чисельності на території міста. Продовження цієї роботи протягом наступних 4-5 років у тих же обсягах дозволить довести чисельність цих тварин до мінімального рівня, необхідного для міського середовища.

Масова стерилізація безпритульних тварин забезпечить стійку динаміку зниження їхньої чисельності до мінімального рівня, необхідного для міського середовища.

Безпритульним тваринам, що пройшли стерилізацію, вакцинацію, реєстрацію, ідентифікацію може бути надано статус «санітарного собаки міста» і вони можуть бути відпущені в міське середовище з урахуванням вже наявної щільності популяції тварин у район випуску.

Випуску підлягають винятково неагресивні здорові тварини. Пріоритетним є передача стерилізованих безпритульних собак любителям тварин.
З метою забезпечення збору і обробки інформації про динаміку чисельності тварин у місті, прогнозування її змін, оцінки ефективності проведених заходів, розробки рекомендацій для прийняття подальших рішень необхідно організувати систему моніторингу ситуації, що відбувається в сфері поводження з бездомними тваринами. До цієї роботи доцільно залучити працівників ветеринарного управління, санстанції, співробітників житлово-комунального господарства, представників громадських організацій у сфері захисту тварин.

З огляду на те, що однією з причин поповнення популяції безпритульних тварин у місті є безвідповідальне до них ставлення їхніх власників (тварини виявляються викинутими, кинутими в місцях продажу), відсутності в місті служби пошуку тварин, які загубились, необхідно організувати роботу, спрямовану на усвідомлення власниками відповідальності за своїх вихованців, гуманного ставлення до безпритульних тварин, вирішенню проблеми безпритульних тварин цивілізованими методами.

З метою створення ефективного фінансового механізму регулювання чисельності тварин на території міста необхідно забезпечити відповідні надходження в міський бюджет сум збору із власників тварин. Також належним чином потрібно організувати систему обліку, реєстрації та ідентифікації тварин, у тому числі і за допомогою електронних носіїв інформації (чипів), нанесення клейма. Після реєстрації у зазначеній базі власникам видаються реєстраційні посвідчення та номерні знаки їхніх вихованців. За бажанням власника тварина може бути чипована. У випадку, якщо тварина загубилась, вона легко може бути знайдена, ідентифікована та повернута власнику.

Законом України «Про захист тварин від жорстокого поводження» встановлені правові норми у сфері поводження з тваринами. Статтею 24 даного Закону передбачена наявність місцевих програм регулювання чисельності тварин у населених пунктах.

Таким чином, з урахуванням ситуації, що склалась у місті Чернівці в сфері поводження з домашніми та іншими тваринами, а також положень зазначеного Закону виникла нагальна необхідність у розробці та прийнятті міської Програми поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у місті Чернівці на 2012-2017 роки (далі – Програма).

2. Мета і завдання Програми

Мета Програми – зменшення кількості безпритульних тварин виключно гуманними методами, покращення санітарно-екологічної та епізоотичної ситуації у місті. Створення умов для профілактики явища безпритульних тварин. Зміна громадської думки у бік цивілізованого, гуманного та етичного ставлення до тварин, що благотворно вплине на виховання підростаючого покоління та моральний клімат у суспільстві в цілому.

Мета Програми може бути досягнута шляхом вирішення наступних завдань:

 визначення виконавця, уповноваженого у сфері поводження з тваринами у м. Чернівці;
 впровадження системи гуманного вилову безпритульних тварин;
 проведення масової стерилізації безпритульних тварин;
 щеплення та лікування безпритульних тварин;
 створення загальної інформаційної системи та організація служби пошуку тварин, що загубились;
 проведення роз’яснювальної та агітаційної роботи серед власників тварин про необхідність стерилізації домашніх тварин;
 впровадження суворого контролю в місцях продажу тварин;
 недопущення вилову тварин шляхом отруєння та відстрілу;
 створення у місті притулків для тварин різних форм власності;
 ведення моніторингу ситуації у сфері поводження з домашніми тваринами;
 здійснення інформаційно-просвітницької роботи серед населення щодо необхідності дотримання правил тримання та поводження з домашніми тваринами.

3. Основні напрями реалізації Програми

Основними напрямами реалізації Програми є:
 діяльність у сфері поводження з домашніми тваринами, що мають власників;
 діяльність у сфері поводження з безпритульними тваринами;
 інформаційно-просвітницька та виховна робота, спрямована на формування гуманного ставлення населення міста до тварин.

4. Сучасний стан сфери поводження з домашніми тваринами у місті Чернівці

Наявність собак та котів у місті цілком виправдана сучасними моральними та етичними нормами. Але, неконтрольоване їхнє розмноження і безвідповідальне ставлення власників домашніх тварин, з вини яких вони виявляються загубленими, кинутими реалізаторами у місцях продажу призводить до постійного збільшення кількості безпритульних тварин.

Чинні «Правила утримання домашніх тварин в м.Чернівці» застарілі і не відповідають сучасним вимогам.

У місті недостатньо налагоджено ведення моніторингу кількості домашніх та безпритульних тварин, відсутні облік і реєстрація домашніх тварин, відсутня ефективна система регулювання кількості безпритульних тварин.

Основними причинами, що призводять до збільшення популяції безпритульних тварин і, відповідно як наслідок, до погіршення санітарно-епідемічного і екологічного стану міста,

 неврегульованість нормативно-правового забезпечення питань поводження з тваринами як в Україні в цілому, так і безпосередньо у місті Чернівці;
 недосконалість механізмів регулювання кількості безпритульних тварин;
 відсутність системи реєстрації та ідентифікації тварин;
 відсутність матеріально-технічної бази, організаційного і фінансового забезпечення контролю за, чисельністю безпритульних тварин, обліку, та реєстрації домашніх і безпритульних, тварин, служби пошуку тварин, що загубились;
 недосконалість і неефективність існуючої системи вилову безпритульних тварин;
 не відпрацьована система поводження з безпритульними тваринами, а саме, проведення їхньої стерилізації, застосування сучасних гуманних методів евтаназії;
 наявність випадків безвідповідального ставлення власників до тварин, через що вони виявляються кинутими або загубленими;
 відсутність контролю у місцях продажу.
 незначна кількість стерилізованих безпритульних і домашніх тварин;
 наявність надлишкової кормової бази;
 відсутність у місті притулків для тварин.

Спроба регулювання чисельності безпритульних тварин на території міста шляхом їхнього винищування виявилася неефективною. Розширення популяції тварин визначається харчовою ємністю території. Винищення частини тварин і наявність доступних кормів призводить до посилення тиску популяції.

Тому масове знищення тварин не вирішує проблему. Воно може проводитися із року в рік, без кінця. При цьому стимулюється міграція безпритульних тварин на вільні території, тим самим збільшується ризик поширення захворювань, укусів, нещасних випадків, і т.п.

У результаті проведеного моніторингу ситуації можна зробити висновок, що існуюча у місті система вилову тварин, спрямована на масове їхнє знищення, неефективна, не призводить до істотного зменшення кількості безпритульних тварин на території міста та наносить велику моральну шкоду.

Проблема забезпечення належних умов утримання тварин і поводження з ними, регулювання чисельності безпритульних тварин є комплексною і вимагає залучення різних структур міста для її вирішення і планування на довгострокову перспективу.

Популяція безпритульних тварин на території міста постійно поповнюється за рахунок:
 розмноження безпритульних тварин (одна самка в рік народжує приблизно 8-12 цуценят);
 тварин кинутих, загублених, кинутих у місцях продажу;
 тварин, що мігрували з приміських районів на вільні території (які звільнилися після вилову).
Для проведення робіт з регулювання чисельності безпритульних тварин визначено виконавця, уповноваженого в сфері поводження з тваринами у місті Чернівці – комунальне підприємство «Чернівціспецкомунтранс» згідно ______________________.
На виконання статті 15 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», міською радою виділено земельну ділянку площею 1 га в м.Чернівці, для будівництва притулку тимчасового утримання безпритульних тварин.

Крім того, на території міста Чернівці планується організувати місця та зони вигулу собак згідно додатку (додається). Оскільки, власники здійснюють вигул собак на територіях загального користування, зелених та рекреаційних зонах.

5. Шляхи вирішення завдань Програми

Для вирішення завдань Програми необхідно привести ситуацію, що склалась у місті з поводженням з безпритульними тваринами, у відповідність до вимог чинного законодавства.

З цією метою:
 визначити структуру – виконавця, уповноваженого у сфері поводження з тваринами у м. Чернівці на якого буде покладені функції по вирішенню питань:
• з безпритульними тваринами;
• з тваринами що мають власників;
• інформаційно-просвітницьку та виховну роботу;
• взаємодії органів у м. Чернівці у сфері контролю за дотриманням виконання вимог чинного законодавства у сфері поводження з тваринами.
 розробити та прийняти «Правила утримання тварин в м.Чернівці» відповідно до вимог сучасного законодавства;
 створити центр реєстрації домашніх тварин;
 заборонити вилов безпритульних тварин у місті шляхом вбивства;
 розробити та впровадити заохочувальну систему збору з власників собак;
 залучити до роботи громадські організації;
 рекомендувати Головному управлінню освіти м.Чернівці розробити тематичні заняття, уроки та ознайомлювати з ними учнів шкільного віку, включити в курс «Безпека життєдіяльності людини» правила поведінки з тваринами;
 сприяти створенню притулків різної форми власності для тварин та пунктів тимчасового утримання безпритульних та загублених тварин;
 сприяти обміну позитивним досвідом та налагодженню партнерських стосунків з іншими містами України та зарубіжними країнами щодо поводження з тваринами.

6. Реалізація заходів Програми

6.1. Заходи для реалізації Програми

 організація системи моніторингу кількості безпритульних тварин та тварин, які мають власників;
 розробка та введення в дію загальної електронної бази даних домашніх тварин у місті Чернівці;
 розробка проектів та створення територій і майданчиків для вигулу домашніх тварин та майданчиків для дресирування собак;
 вдосконалення схеми збирання, знешкодження і утилізації загиблих тварин та відходів життєдіяльності тварин.

6.2. Етапи реалізації програми

І етап: розробка та введення в дію:
- Правил утримання домашніх тварин у м. Чернівці;
- Положення про порядок реєстрації домашніх тварин у м.Чернівці;
- Положення про гуманний вилов безпритульних тварин, діяльність служби вилову, утримання виловлених тварин, гуманну евтаназію;
- визначення виконавця, уповноваженого у сфері поводження з тваринами у м. Чернівці;
ІІ етап:
- організація системи моніторингу кількості безпритульних тварин та тварин, які мають власників;
- розробка і введення в дію загальної електронної бази даних домашніх тварин у м. Чернівці;
- розробка проектів та створення територій і майданчиків для вигулу домашніх тварин та майданчиків для дресирування собак;
- розробка схеми збирання, знешкодження і утилізації загиблих тварин та відходів життєдіяльності тварин.

7. Механізми забезпечення реалізації Програми

7.1. Нормативно-правове забезпечення

Реалізація Програми забезпечується виконанням Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», «Правил утримання домашніх тварин у місті Чернівці», затверджених рішенням Чернівецької міської ради, та іншими нормативно-правовими актами у сфері поводження з тваринами.

7.2. Фінансове забезпечення

Фінансування заходів, передбачених Програмою, здійснюється за рахунок:
 коштів міського бюджету;
 позабюджетних коштів – добровільних внесків юридичних та фізичних осіб;
 коштів інших джерел, не заборонених законодавством України.
З метою урахування виконання заходів Програми у Програмі соціально-економічного розвитку міста Чернівці на наступний рік, виконавці щорічно надають фінансово-економічне обґрунтування заходів, передбачених Програмою. Кошти на реалізацію Програми виділяються в бюджеті окремим рядком.

7.3. Організаційне забезпечення

Організаційне забезпечення реалізації Програми і контроль за виконанням передбачених Програмою заходів здійснює Департамент жиклово-комунального господарства в м.Чернівці.
З метою координації діяльності виконавців Програми, розпорядженням міського голови створюється робоча група.
Департамент житлово-комунального господарства м.Чернівці готує для ухвалення сесією міської ради перелік заходів, запланованих Програмою, для реалізації в наступному році.

7.4. Забезпечення управління і контролю

Виконавчий комітет міської ради:
 координує діяльність підприємств, установ, організацій, які знаходяться на території міста щодо дотримання вимог нормативно-правових актів у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами;
 приймає рішення про карантинні обмеження, затверджує плани заходів щодо ліквідації осередку інфекційного захворювання серед тварин, контролює виконання карантинних заходів;
 контролює додержання вимог нормативно-правових актів у сфері поводження з тваринами юридичними та фізичними особами згідно з чинним законодавством;
 сприяє облаштуванню, у разі створення, місць та зон для вигулу собак на території міста;

Виконавчі органи районних у м. Чернівці рад:
- координують діяльність підприємств, установ, організацій, які знаходяться на території відповідного району щодо дотримання вимог нормативно-правових актів у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами;
- приймають рішення про карантинні обмеження, затверджують плани заходів щодо ліквідації осередку інфекційного захворювання серед тварин, контролюють виконання карантинних заходів;
- контролюють додержання вимог нормативно-правових актів у сфері поводження з тваринами юридичними та фізичними особами згідно з чинним законодавством;
- забезпечують облаштування у разі створення місць та зон для вигулу собак на своїх адміністративних територіях;
Органи МВСУ в Чернівецькій області:
 здійснюють нагляд за дотриманням порядку вигулу домашніх тварин (собак) у громадських місцях та вживає відповідних заходів у разі порушення законодавства про порядок поводження й утримання домашніх тварин;
Управління ветеринарної медицини міста Чернівці:
 здійснює карантин тварин, що нанесли ушкодження громадянам, іншим тваринам, підозрілих у захворюванні на сказ;
 накладає карантинні обмеження, затверджує плани заходів щодо ліквідації осередку інфекційного захворювання серед тварин, контролює виконання карантинних заходів;
 у межах, своєї компетенції здійснюють контроль та нагляд за дотриманням вимог «Правил утримання домашніх тварин у місті Чернівці», інших нормативно-правових актів з питань утримання та поводження з тваринами;
Чернівецька міська СЕС:
 здійснює нагляд та прогнозування епідемічної ситуації, пов’язаної із зооантропонозними інфекціями на території міста та розробляє пропозиції щодо її поліпшення;
 надає інформацію щодо аналізу показників звернень населення за медичною допомогою з приводу укусів людей домашніми та іншими тваринами у місті Чернівці та щодо кількості складених актів про порушення вимог санітарно-епідемічного стану, пов’язаних з поводженням з тваринами органам місцевого самоврядування;
Житлові організації усіх форм власності та підпорядкування:
 забезпечують утримання підвалів, горищ та інших технічних приміщень у будинках закритими або відповідно обладнаними для запобігання проникненню до них тварин;
 забезпечують інформування мешканців будинків щодо проведення планової вакцинації від сказу та інших протиепідемічних заходів;
 сприяють працівникам ветеринарної медицини в проведенні протиепізоотичних заходів, безоплатно надають приміщення для проведення профілактичних щеплень проти сказу;
 здійснюють контроль виконання мешканцями будинків проведення планової профілактичної вакцинації домашніх тварин проти сказу, проведення інших протиепізоотичних та протиепідеміологічних заходів;
 щорічно поновлюють систему реєстрації кількості домашніх тварин, які мають власників.
Компетентні органи, підприємства і організації в сфері утримання домашніх тварин:
 здійснюють свої повноваження у межах відповідно до вимог законодавства України та інших нормативно-правових актів, своїх Положень або Статутів;
Управління освіти і науки м.Чернівці:
- розробляє тематичні заняття, уроки та ознайомлює з ними учнів шкільного віку;
- включає до курсу «Природознавства» тему про правила поводження з незнайомими тваринами;
- сприяє проведенню позакласної роботи спрямованої на формування у підростаючого покоління етичного та відповідального ставлення до тварин.
Громадські організації, об’єднання (відповідно до своїх Статутів):
 сприяють проведенню загальноміських протиепізоотичних та протиепідемічних заходів;
 сприяють організації та проведенню інформаційно-просвітницьких заходів, тематичних лекцій, семінарів, конференцій, виставок з метою забезпечення виховної роботи із питань утримання тварин;
 сприяють зменшенню кількості безпритульних тварин гуманними способами;
 сприяють координації дій мешканців для зменшення кількості безпритульних тварин гуманними способами, створенню системи опікунства та кураторства по відношенню до безпритульних тварин;
 сприяють створенню системи моніторингу та реєстрації безпритульних тварин, пошуку нових власників;
 сприяють створенню притулків для безпритульних тварин;

8. Очікувані результати реалізації заходів Програми

Затвердження та реалізація передбачених заходів створить належні умови для ефективної роботи та контролю у сфері утримання і поводження з домашніми тваринами в місті, буде сприяти:
 суттєвому зменшенню та регулюванню кількості безпритульних тварин у місті;
 зменшення забруднення території міста відходами життєдіяльності тварин;
 поліпшенню епізоотичного, санітарно-епідемічного, екологічного стану міста;
 збереженню здоров’я населення;
 зменшенню рівня захворювання населення хворобами, спільними для людей і тварин;
 формуванню сучасного гуманного ставлення до тварин, що знаходяться поруч з людиною;
 свідомому ставленню громадян до існуючих проблем у сфері утримання і поводження з домашніми та іншими тваринами в місті;
 впровадженню міжнародного позитивного досвіду у вирішенні питань поводження з домашніми та іншими тваринами;
 формування у підростаючого покоління етичного ставлення до тварин.

Додаток 2


ПРАВИЛА утримання тварин у місті Чернівці


1. Загальні положення

1.1. Правила розроблені відповідно до: Законів України “Про благоустрій населених пунктів”, “Про захист тварин від жорстокого поводження”, “Про місцеве самоврядування України”, “Про тваринний світ”, “Про охорону навколишнього природного середовища”, “Про ветеринарну медицину”, “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, “Про захист населення від інфекційних хвороб”, Методичних рекомендації з розроблення правил утримання домашніх тварин в населених пунктах, затверджені Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 09.11.2007 р. № 175, Програми***, інших нормативно-правових актів.

1.2. Ці Правила поширюються на фізичних та юридичних осіб, незалежно від форм власності (крім установ Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Державного комітету у справах охорони державного кордону України, Державного митного комітету України), що утримують тварин на території міста Чернівці.

Дія цих правил поширюється на поводження, утримання, розведення та регулювання чисельності тварин, незалежно від форм власності та інших речових прав на них.

1.3. Фізичні та юридичні особи, що поводжуються, утримують або/та розводять тварин, зобов’язані суворо дотримуватись вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», інших нормативно-правових актів, санітарно-гігієнічних і ветеринарних норм та цих Правил; не допускати порушень прав і законних інтересів інших фізичних і юридичних осіб, не створювати загрози безпеці людей, а також іншим тваринам. При цьому не припускається порушення природних прав тварин, в тому числі через жорстоке поводження з ними або їх жорстоке умертвіння.

1.4. Поняття, що використовуються у цих Правилах мають таке визначення:

- домашні тварини — собаки, коти та інші тварини, що протягом тривалого історичного періоду традиційно утримуються і розводяться людиною, а також тварини видів чи порід, штучно виведених людиною для задоволення естетичних потреб і потреб у спілкуванні, що, як правило, не мають життєздатних диких популяцій, які складаються з особин з аналогічними морфологічними ознаками, та існують тривалий час у їх природному ареалі;
- безпритульні тварини — домашні тварини, що залишилися без догляду людини або утворили напіввільні угруповання, здатні розмножуватися поза контролем людини;
- евтаназія — гуманні методи умертвіння тварин, що виключають їх передсмертні страждання;
- жорстоке умертвіння тварин — умертвіння тварин без застосування знеболюючих засобів, що запобігають відчуттю тваринами болю і страху;
- біостерилізація — позбавлення тварини хірургічним шляхом здатності до відтворення потомства (репродуктивної здатності);
- жорстоке поводження з тваринами — знущання над тваринами, вчинене із застосуванням жорстоких методів або з хуліганських мотивів, а також нацькування тварин одна на одну, вчинене з хуліганських чи корисливих мотивів;
- гуманне ставлення до тварин — дії, що відповідають вимогам захисту тварин від жорстокого поводження і передбачають доброзичливе ставлення до тварин, сприяння їх благу, покращання якості їх життя тощо;
- карантинний майданчик — спеціально обладнані приміщення або частини приміщень, які призначені для тимчасового утримання домашніх тварин у разі їх вилову чи тимчасової ізоляції;
- утримання в домашніх умовах — обмеження природної волі домашніх тварин, що виключає їх вільне переміщення за межами квартири, подвір’я окремого будинку;
- притулки для тварин — неприбуткові установи, спеціально призначені та облаштовані для утримання безпритульних тварин;
- реєстрація домашніх тварин — система обліку тварин, яку здійснює орган місцевого самоврядування, шляхом присвоєння тварині індивідуального номера та внесення відповідної інформації до загальної електронної бази домашніх тварин;
- ідентифікація домашніх тварин — біркування, чіпування, таврування тварин тощо, з присвоєнням особистого ідентифікаційного коду;
- місце або зона для вигулу тварин — територія, на якій власник має право вільного вигулу тварини за умов дотримання вимог цих Правил;
- навчально-дресирувальний майданчик для собак — це огороджена та обладнана відповідно до типового проекту територія, що призначена для дресирування собак;
- екскременти — відходи життєдіяльності тварини;
- потенційно небезпечні собаки — собаки, згідно Переліку порід собак, визнаних як потенційно небезпечні, який наведено у Додатку, а також особини, які мають фенотипічні ознаки цих порід. Службові собаки та собаки бійцівських порід є джерелом підвищеної небезпеки;
- собаки, що визнані небезпечними, — собаки, які вже проявили неспровоковану агресію до людей і тварин, що підтверджено відповідним протоколом (актом), складеним з дотриманням вимог законодавства України.
Інші поняття у цих Правилах вживаються у значенні, які наведені в Законах України “Про благоустрій населених пунктів” та “Про захист тварин від жорстокого поводження”.

1.5. Порядок внесення змін до Правил.
Внесення змін до Правил здійснюється Чернівецькою міською радою шляхом прийняття відповідного рішення.
Під час внесення змін до Правил зберігаються вимоги щодо їх громадського обговорення і розгляду пропозицій та зауважень до них.
Рекомендується один раз на три роки або за необхідності раніше розглядати питання щодо доцільності внесення змін до Правил.

2. Загальні вимоги до утримання тварин

2.1. Умови утримання тварин повинні відповідати їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям.
Кількість тварин, що утримуються фізичною чи юридичною особою, обмежується можливістю забезпечення їм належних для їх утримання умов. При цьому утримання тварин не повинно порушувати права осіб, які мешкають поруч, шляхом утворення неприємних запахів, створення звукового та іншого впливу в порушення діючого санітарно-епідеміологічного законодавства.
Місце утримання тварин має бути оснащене таким чином, щоб забезпечити необхідні простір, температурно-вологісний режим, природне освітлення, вентиляцію та можливість контакту тварин з природним для них середовищем.
Власник тварини повинен забезпечити умови недопущення втечі тварини та нападу її на людей та інших тварин.

2.2. Утримання крупних диких тварин допускається лише в спеціалізованих закладах (зоопарки, цирк тощо) з обов’язковим створенням умов, які відповідають їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям.

В квартирах чи будинках допускається утримання дрібних диких тварин, які традиційно утримуються людьми в неволі, і яким можуть бути забезпечені передбачені п.2.1. умови для утримання, за наявністю дозволу центрального виконавчого органу з питань охорони навколишнього природного середовища.

2.3. Домашніх тварин дозволяється утримувати:
- домашніх тварин — у квартирах, де проживає кілька сімей, — лише за письмовою згодою всіх мешканців квартири. При цьому не дозволяється утримувати домашніх тварин у місцях загального користування;
- домашніх тварин — у “зоокутках” дитячих, освітніх, наукових, санаторно-курортних і оздоровчих закладів — з дозволу відповідного органу за погодженням з органами державної санітарно-епідеміологічної служби та ветеринарної медицини;
- домашніх тварин — у вільному вигулі на ізольованій, добре огородженій території (в ізольованому приміщенні) на прив’язі або без неї;
- домашніх тварин — юридичними особами: для охорони — в обладнаних приміщеннях або на прив’язі; для дослідної мети — у вольєрах, біологічних клініках (віваріях) або в розплідниках;
- собак — без повідків і намордників під час оперативного використання правоохоронними органами, собак спеціального призначення, а також собак під час муштри, на полюванні, на навчально-дресирувальних майданчиках.

2.4. Утримання собак без повідків і намордників дозволяється під час:
- муштри на спеціальних навчально-дресирувальних майданчиках;
- проведення виставок та змагань на спеціальних рингах.

2.5. При поводженні з тваринами не допускається:
- використання оснащень, інвентарю та інших предметів, що травмують тварин;
- примушування тварин до виконання неприродних для них дій, що призводять до травмувань;
- нанесення побоїв, травм з метою примушування тварин до виконання будь-яких вимог;
- використання тварин в умовах надмірних фізіологічних навантажень тощо.

2.6. Власникам тварин забороняється:
- утримувати тварин незареєстрованими та за відсутністю імунізації проти сказу;
- кидати тварину, наносити ушкодження, залишати в безпомічному становищі, причиняти біль, нестерпні фізичні та психічні страждання, зумовлювати загибель тварини або здійснювати у відношенні до тварини інші неприпустимі дії;
- відчужувати тварин у невстановлених для цього місцях;
- утримувати тварин у місцях загального користування (коридорах, підвалах, на сходових майданчиках, горищах, прибудинкових територіях тощо);
- вигулювати собак без повідків, а потенційно-небезпечних порід також без намордників - у невстановлених для цього місцях, окрім випадків, передбачених п. 2.4;
- вигулювати собак потенційно небезпечних порід та тих, які визнані небезпечними, без повідка та намордника на території місць або зон для вигулу тварин;
- заводити тварин у приміщення громадських будинків (магазинів, об’єктів громадського харчування, установ охорони здоров’я, культури та ін.), на території шкіл, дитячих майданчиків та ін. (без згоди власника);
- вигулювати тварин на території пляжів, бульварів, скверів, садів та інших об’єктів природно-заповідного фонду, в місцях загального користування і масового відпочинку, необладнаних місцями вигулу тварин, без повідків та намордників;
- купати та мити тварину в громадських місцях купання, пляжах, ставках, фонтанах;
- вигулювати або виводити в місця загального користування хижих тварин, а також хворих на інфекційні захворювання, сільськогосподарських тварин (корів, кіз, коней та ін.) з метою випасу тощо;
- продавати, купувати, показувати на виставках, перевозити всіма видами транспорту тварин без реєстраційного посвідчення та ветеринарних довідок або свідоцтв, що видаються установами державної ветеринарної служби, з відміткою про імунізацію проти сказу, яку проведено у встановлені строки;
- викидати трупи собак, котів і інших тварин або ховати їх в непередбачених для цього місцях;
- розведення тварин з виявленими генетичними змінами, що спричиняють їм страждання;
- розведення тварин зі спадково закріпленою агресивністю;
- примушування до нападу одних тварин на інших, крім випадків використання собак мисливських порід, інших ловчих звірів та птахів для полювання;
- проведення генетичних змін на тваринах;
- застосування до тварин фармакологічних та механічних засобів допінгу;
- інші дії чи бездіяльність, що суперечать принципам захисту тварин від жорстокого поводження.
При проведенні больових процедур обов’язкове застосування знеболюючих препаратів.

2.7. Власники собак та інших тварин мають право:
- виводити собак з жилих та інших приміщень, а також ізольованих територій в загальні двори або на вулицю тільки на короткому повідку (не більше1,2 м), а тих, які належать до категорії потенційно небезпечних порід, в наморднику, з обов’язковим забезпеченням безпеки людей;
- транспортувати тварин усіма видами транспорту загального користування відповідно до правил транспортування тварин у даному виді транспорту, при обов’язковому забезпеченні безпеки людей;
- вигулювати собак в місцях, спеціально відведених та облаштованих для цієї мети, без повідків та намордників;
- проводити кремацію трупів тварин, ховати їх в передбачених для цього місцях.

2.8. Особа, яка утримує тварину, окрім обов’язків, передбачених п.п.1.2 та 2.1, зобов’язана:
а) дотримуватись санітарно-гігієнічних та інших норм експлуатації приміщення, де утримується тварина (місце постійного утримання), та норм співжиття (у випадку утримання тварини у жилому приміщенні);
б) дбати про тварину, шляхом забезпечення її достатньою кількістю їжі та постійним доступом до води, а також іншими необхідними для життя потребами;
в) забезпечити тварині можливість здійснювати необхідні рухи, контактувати з собі подібними;
г) реєструвати тварин відповідно до вимог розділу 6 цих правил;
д) спускати собак з прив’язі лише на закритих територіях, що виключає можливість втечі, з дотриманням заходів безпеки людей та інших тварин;
е) при застосуванні тварин для охорони території розміщувати попереджувальний напис з інформацією про наявність собаки перед входом до відповідного приміщення чи території;
є) не допускати забруднення твариною квартири, приміщень, територій де вони утримуються, сходів, інших місць загального користування в будинках, дворах і на вулицях; прибирати екскременти тварини з подальшим видаленням до смітників;
ж) забезпечити наявність повідка та намордника, необхідних для здійснення вигулу домашньої тварини поза місцем її постійного утримання;
з) забезпечити наявність на домашній тварині нашийника з ідентифікуючими позначками (адреса, телефон власника, реєстраційний номер тварини);
и) забезпечити щорічну імунізацію тварин проти сказу;
і) забезпечити своєчасне надання тварині ветеринарної допомоги (обстеження, лікування, щеплення та ін.);
ї) негайно ізолювати тварину і звернутися до ветеринарного лікаря у разі виникнення підозри на наявність у тварини захворювання, особливо інфекційного, та повідомити відповідну установу державної ветеринарної служби;
й) у випадках падежу тварин – негайно повідомляти органи державної ветеринарної служби, а реєстраційні посвідчення повертати органу реєстрації тварин;
к) у випадках заподіяння домашньою твариною ушкоджень здоров’ю людині або іншим тваринам – негайно повідомляти про це медичну або ветеринарну установу, а також негайно доставляти для огляду у ветеринарну установу тварину, яка заподіяла ушкодження здоров’ю людині або іншим тваринам;
л) відшкодувати в повному обсязі шкоду, заподіяну твариною майну юридичної або фізичної особи, власником тварини;
м) запобігати неконтрольованому розмноженню домашніх тварин;
н) заключати договори на обов’язкове страхування відповідальності власників собак (відповідно додатку) за шкоду, яка може бути заподіяна третім особам.

2.9. Якщо власником тварини є юридична особа, то адміністрація зобов’язана призначити особу, відповідальну за благополуччя тварини.

2.10. Домашні тварини підлягають тимчасовій ізоляції в разі, якщо на це є відповідне рішення органів державної ветеринарної служби, зокрема, у випадку завдання тілесних ушкоджень людині або іншій домашній тварині. Тимчасова ізоляція домашніх тварин може проводитись у примусовому порядку, якщо домашня тварина є небезпечною для оточуючих.

2.11. Власники диких та сільськогосподарських тварин узгоджують з органами державної ветеринарної служби перелік та порядок проведення діагностичних та профілактичних заходів щодо цих тварин.

2.12. Продаж тварин дозволяється:
- на території власника тварини;
- в розплідниках племінних тварин, зареєстрованих належним чином;
- в притулках (міні-притулках);
- під час проведення спеціалізованих заходів (виставки, аукціони тощо);
- на торгових місцях в спеціалізованих закладах торгівлі, обладнаних відповідним чином.

2.13. Умертвіння тварин допускається у наступних випадках:
- для припинення страждань тварин, якщо вони не можуть бути припинені в інший спосіб;
- за необхідності умертвіння окремих тварин, які є невиліковно хворі або носії особливо небезпечного захворювання;
- за необхідності оборони від нападу агресивної тварини, якщо життя або здоров’я людей знаходиться в небезпеці;
- сільськогосподарських тварин для одержання господарської корисної продукції.
Умертвіння тварин проводиться лише після письмової згоди ветеринарного лікаря.
При умертвінні тварин мають дотримуватися такі вимоги:
- умертвіння проводиться методами, що виключають передсмертні страждання тварин, забороняється застосовувати негуманні методи умертвіння тварин, що призводять до загибелі від удушшя, електричного струму, больових ін’єкцій, отруєння, курареподібних препаратів, перегріву та інші больові методи;
- приміщення, де проводиться умертвіння, повинно бути відокремлене від приміщення, де утримуються інші тварини.

3. Загальні вимоги до вигулу тварин

3.1. При супроводженні домашніх тварин не допускається залишати їх без нагляду.

3.2. Особи, які утримують домашніх тварин, зобов’язані супроводжувати їх під час з’явлення поза місцями їхнього постійного утримання.
Забороняється супровід собак потенційно небезпечних порід та таких, які визнані небезпечними, особам яким не виповнилося 18 років, психічно хворим або фізично неспроможним керувати твариною.
Супроводжувати домашню тварину може особа, яка досягла 14-річного віку. При супроводженні домашніх тварин не допускається залишати їх без нагляду.
Особи, які утримують диких та сільськогосподарських тварин, не мають права виводити за межі місць їх постійного утримання тварин, без наявності дозволу державної ветеринарної служби та обов’язкового забезпечення безпеки людей.

3.3. Особа, яка супроводжує тварину, зобов’язана забезпечити:
- безпеку оточуючих людей і тварин, а також майна від заподіяння шкоди супроводжуваною домашньою твариною;
- безпеку супроводжуваної домашньої тварини;
- безпеку дорожнього руху при проходженні з домашньою твариною до транспортних шляхів і при їх переході шляхом безпосереднього контролю за її поведінкою;
- видалення екскрементів тварини.
Особи, які утримують домашніх тварин, зобов’язані відшкодовувати витрати за вбирання території від екскрементів, сміття тощо.

4. Обов’язки власників сільськогосподарських тварин та птиці

4.1. Власники сільськогосподарських (продуктивних) тварин зобов’язані:
а) зареєструвати продуктивних тварин в центрі з ідентифікації тварин;
б) утримувати в чистоті приміщення для тварин та птиці, прилеглі до них території;
в) систематично здійснювати заходи боротьби з мухами та гризунами;
г) негайно повідомляти ветеринарну лікарню про кожен випадок захворювання чи падежу сільськогосподарської тварини та птиці;
д) доставляти сільськогосподарських тварин і птицю до ветеринарної лікарні для огляду, діагностичних досліджень та вакцинації в термін, встановлений ветеринарним лікарем, а в разі неможливості, викликати лікаря додому;
е) виконувати усі вказівки ветеринарного лікаря з проведення заходів, необхідних для попередження заразних захворювань тварини та птиці;
є) своєчасно вивозити гній на спеціально обладнані майданчики;
ж) в будівлях утримання худоби, де відсутня каналізація, встановити непроникний рідиннозбірник з герметичною кришкою;
з) ввозити на територію м. Чернівці сільськогосподарських тварин та птицю за наявності ветеринарного свідоцтва;
і) проводити забій тварин тільки на забійних пунктах після огляду її ветлікарем, та оформлення ветдовідки встановленого зразку;
ї) забій птиці та кроликів, що належать громадянам, може проводитись подвірно, з обов’язковим очищенням та дезінфекцією місця забою;
й) усі трупи сільськогосподарських тварин і птиці підлягають утилізації відповідно до вимог чинного законодавства України.

5. Порядок вилову безпритульних тварин

5.1. Вилов та утримання безпритульних тварин з метою регулювання їх чисельності проводиться спеціалізованою організацією (комунальною установою) відповідно до Програми поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у місті Чернівці.

5.2. Собаки, незалежно від породи, належності та призначення, у тому числі й ті, що мають нашийники з номерними знаками і намордники, але знаходяться без власника на вулицях, площах, ринках, у скверах, садах, на бульварах, пляжах, у громадському транспорті, дворах та інших громадських місцях, вважаються безпритульними.

5.3. Вилов домашніх тварин окремими громадянами забороняється, крім випадків, коли ці тварини є небезпечними для оточуючих та проявляють агресивність, створюючи загрозу безпеці людей.

5.4. Виловлені тварини, які ідентифіковані, утримуються на протязі п’яти днів з дня їх вилову на карантинних майданчиках притулку, про що повідомляються їхні власники, і можуть бути їм повернуті впродовж цього терміну після пред’явлення реєстраційного посвідчення та оплати вартості витрат на вилов і утримання.

Якщо протягом п’яти днів власник не забирає тварину з Притулку, то вона вважається безпритульною і попадає під дію Програми поводження з тваринами та регулювання чисельності безпритульних тварин у місті Чернівці..
У разі відмови особи, у якої тварина була на утриманні та в користуванні від набуття права власності на неї, ця тварина переходить у власність територіальної громади.

5.5. Перед поверненням до середовища мешкання чи власникам, тварини підлягають щепленню проти сказу.

6. Порядок реєстрації тварин

6.1. Реєстрація тварин проводиться з метою:
- єдиного обліку цих тварин в місті, у т. ч. для організації пошуку загублених тварин та повернення їх власникам;
- контролю за чисельністю безпритульних тварин;
- здійснення контролю за дотриманням ветеринарно–санітарних вимог;
- забезпечення епізоотичичного благополуччя;
- вирішенню проблемних питань і конфліктних ситуації, пов’язаних з утриманням домашніх тварин.

6.2. Реєстрація проводиться одноразово і вважається дійсною протягом усього життя тварини.

6.3. Обов’язкову реєстрацію здійснює спеціально уповноважене Чернівецькою міською радою підприємство.

6.4. Обов’язковій реєстрації підлягають тварини, що належать на правах власності або інших підставах фізичним або юридичним особам і перебувають на території м. Чернівці
Власник повинен зареєструвати тварину протягом 30 діб з моменту її отримання.
Особи, які проживають (зареєстровані) поза межами м.Чернівці, але перебувають на території м. Чернівці з твариною більше 30 діб, повинні зареєструвати тварину у встановленому порядку.

6.5. У випадках втрати реєстраційного посвідчення тварини, зміни її власника або місця його проживання (реєстрації) обов’язково проводиться перереєстрація тварини.
Тварини, власники яких не здійснили перереєстрацію, вважаються зареєстрованими не належним чином.

6.6. Реєстрація або перереєстрація тварин здійснюється в приміщенні спеціальноуповноваженого Чернівецькою міською радою підприємства, у т.ч. його районних представництвах, службових приміщеннях житлово–експлуатаційних організації ( та ін. відповідно до узгодженого графіку) за місцем проживання (реєстрації) власника, інших приміщеннях (ветлікарнях).
В окремих випадках реєстрація або перереєстрація тварин може проводитись безпосередньо за місцем проживання (реєстрації) власника.

6.7. Сплата за реєстрацію (перереєстрацію) тварини проводиться безпосередньо під час проведення реєстрації, відповідно до встановлених виконавчим комітетом Чернівецької міської ради тарифів.

6.8. Для реєстрації або перереєстрації власник тварини повинен мати при собі паспорт або свідоцтво про реєстрацію (для юридичних осіб), відповідний документ, що підтверджує наявність у нього пільг та інші документи, що підтверджують проведення протиепізоотичних заходів (щеплень) у тварини, її походження та ідентифікації, договір обов’язкового страхування відповідальності власника собак порід, передбачених додатком 1.
Присутність тварини, яку реєструють, є обов’язковою при проведенні реєстрації.

6.9. Процедура реєстрації передбачає заповнення відповідної форми з відомостями про власника тварини, виду тварини, породи, клички, дати народження або відчуження, проведення протиепізоотичних заходів (щеплень) та інше із подальшим внесенням цієї інформації до загальної електронної бази даних домашніх тварин в м. Чернівці. Ця інформація є конфіденційною та надається лише у випадках, передбачених чинним законодавством.

6.10. Під час звертання до спеціально уповноваженого Чернівецькою міською радою підприємства про реєстрацію або перереєстрацію тварини, протягом робочого дня власнику зареєстрованої тварини видається реєстраційне посвідчення та номерний індивідуальний знак (жетон) тварини. Підприємство зобов’язане ознайомити власника з Правилами утримання тварин у м. Чернівці (факт ознайомлення з документами підтверджується підписом власника тварини).

6.11. Юридичні або фізичні особи, крім визначених пільгових категорій, які утримують собак, обов’язково сплачують за утримання собак відповідно до встановлених тарифів.
За утримання собак їх власники сплачують балансоутримувачам будинків - житлово–експлуатаційним організаціям (ЖРЕПам, ОСББ, ЖЕКам та ін.) плату.

7. Контроль за дотриманням Правил та відповідальність за їх порушення

7.1. Контроль за додержанням цих Правил на території міста Чернівці фізичними особами, підприємствами, установами і організаціями в межах своїх повноважень здійснюється: органами державного ветеринарного нагляду, районними адміністраціями Чернівецької міської ради, управлінням екологічної безпеки Чернівецької міської ради, департаментом житлово-комунального господарств Чернівецької міської ради; комунальними підприємствами, які обслуговують житловий фонд та прибудинкові території; органами внутрішніх справ, інспекцією з благоустрою міста Чернівецької міської ради, органами самоорганізації населення; громадянськими інспекторами з охорони навколишнього природного середовища, громадськими організаціями, статутною метою яких є захист тварин від жорстокого поводження.

7.2. За порушення цих Правил фізичні та юридичні особи, незалежно від форм власності, несуть відповідальність згідно з чинним законодавством.

7.3. Міліція в порядку, встановленому Законом України “Про міліцію”, має право на застосування вогнепальної зброї до домашньої тварини в разі, якщо її поведінка створює загрозу для здоров’я людини.

Громадський контроль у сфері захисту тварин від жорстокого поводження здійснюється громадськими інспекторами з охорони навколишнього природного середовища, у сфері благоустрою населених пунктів громадськими інспекторами з благоустрою.
Громадські інспектори здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства.
Контроль у сфері захисту тварин від жорстокого поводження може здійснюватися згідно із законодавством громадськими організаціями, статутною метою яких є захист тварин від жорстокого поводження.

8. Прикінцеві положення.
8.1. Останній абзац п. 2.7 набирає чинності з моменту облаштування місця для кремації та поховання трупів тварин;
8.2. Розділ 6 набирає чинності з моменту затвердження статуту спеціально уповноваженого Чернівецькою міською радою підприємства.


Додаток 1
до Правил утримання
тварин у м. Чернівці



Перелік порід собак, визнаних як потенційно небезпечні

Аіді (вівчарка атласька), Айну (собака айнський, хоккайдо), Акбаш Акіта-іну, Акіта американський (собака великий японський), Бергамаско (вівчарка бергамська), Боксер німецький, Бріард (вівчарка французька довгошерстна), Брохольмер датський, Був’є арденський, Був’є фланерський, Бульдог алапахський чистокровний (отто), Бульдог американський, Бульдог мальорський (ка-де-бо, перо де пресо мальоркін), Бульмастиф, Бультер’єр англійський, Бультер’єр англійський, стафордширський Бурбуль, південноафриканський Вельштер’єр, Вівчар картський (вівчарка картська), Вівчарка американо-канадська біла, Вівчарка бельгійська (грюнендаль, лакенуа, молінуа, тарв’юрен), Вівчарка бернська (бернський зененхаунд), Вівчарка велика швейцарська (великий швейцарський зененхаунд), Вівчарка голландська, Вівчарка грецька, Вівчарка ештрельська (португальська горна), Вівчарка кавказька (вовкодав кавказький), Вівчарка німецька, Вівчарка південноросійська (таврійська), Вівчарка пікардійська (пікар), Вівчарка польська підгалянська, Вівчарка польська татранська, Вівчарка середньоазіатська (алабай, вовкодав середньоазіатський), Вівчарка східноєвропейська, Вовкодав ірландський, Доберман-пінчер, Дог аргентинський (аргентинський мастиф), Дог бордоський (французький мастиф, дог де Бордо), Дог німецький, Далматин Дратхаар, Ердельтер’єр, Кангал Кане-корсо, Као де кастро лаборейро, Као де сера де астрела (португальський пастуший собака), Карабаш анатолійський, Командор (вівчарка угорська), Кувас угорський, Лабрадор-ретривер, Ладсир (ньюфаундленд чорно-білий), Лайка, Леонбергер, Маламут аляскінський, Марема (вівчарка маремо-абруцька), Мастиф англійський, Мастиф бельгійський, Мастиф іспанський, Мастиф піренейський, Мастиф тибетський, Мастіно (мастиф неаполітанський, мастіно-неаполітано), Мітельшнауцер, Московська сторожова, Ньюфаундленд, Перо де преса канаріо (собака канарський), Піт-бультер’єр американський, Пурухаар Рафейру дуалінтежу (собака португальський сторожовий), Ріджбек родезійський, Ріджбек тайський, Різеншнауцер (великий шнауцер), Ротвейлер, Сенбернар, Собака вовчий італійський, Собака вовчий саарлоський (вольфхаунд), Собака вовчий чеський, Собака піренейський горний (великий піренейський), Тер’єр американський стафордширський, Тер’єр російський чорний, Тоза-іну (собака японський бійцівський), Філа бразилейро (мастиф бразильський), Фокстер’єр, Хаскі сибірський, Ховаварт, Чувач словацький, Ягдтер’єр, Метиси всіх зазначених порід.


Чернівецька обласна громадська організація «Захист тварин»

Світлина Василя Виноградова з мережі "Фейсбук"
СХОЖІ НОВИНИ:
30 квітня 2012 22:02 - Василь Виноградов з написав(ла): в матеріалі
Гарно ДЯКУЮ !!!
Додати коментар
Ім'я:*
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера
Введіть код: *
comments powered by Disqus
Loading...
© 2002 - 2013, всі права захищені. Використання (повне чи часткове) матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови розміщення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на chas.cv.uа в першому або другому абзаці, відкрите для індексування. Чернівецька газета "ЧАС"