Новини
Колонка автора

Петро КОБЕВКО, журналіст:

Гнів людський. Починаються протести Гнів людський. Починаються протестиНаші владники дуже розгнівали український народ. В Україні починаються протестні акції.
І хто би що не говорив про те, що Міхо Саакашвілі не зможе вивести на вулиці тисячі людей, не вірте. Він уже виводить десятки тисяч. Через місяць-два виходитимуть сотні тисяч українців. Владі нічого не залишиться для власного порятунку, як оголосити дострокові вибори народних депутатів України.

Ігор БУРКУТ, політолог:

НАЗАД, У МИНУЛЕ? НАЗАД, У МИНУЛЕ?Ситуація на Сході України залишається дуже складною. Гинуть люди, руйнується довкілля. А світ продовжує розмови про "необхідність покарати порушника міжнародного права", проте переважно обмежується словами. Така ситуація була напередодні Другої світової війни, коли провідні держави Заходу з високих трибун засуджували нахабне порушення нацистською Німеччиною і фашистською Італією міжнародних домовленостей. Порушників навіть виключали з міжнародних організацій, як нині позбавляють Росію права голосу в Парламентській Асамблеї Ради Європи. Хіба це зупинило агресора? Ні! Чому ж світ знову повертається у минуле? А тому, що корупція роз'їдає не лише Україну.

Сергій Грабовський, кандидат філософських наук, член Асоціації українських письменників:

Чи потрібні Україні «Національні дружини»? Чи потрібні Україні «Національні дружини»?«Це гірше, ніж злочин: це помилка». Ці слова визначного діяча часів Великої Французької революції і правління Наполеона І Талейрана, якнайкраще, на мій погляд, характеризують той спосіб, в який оповістили 28 січня весь світ про своє існування та наміри «Національні дружини». Вони заявили про себе як про самостійну силу, начебто здатну забезпечити «український порядок» і влаштували марш центром Києва під об’єктивами телекамер; російське ТБ, ясна річ, використало «картинку» на повну силу: мовляв, нацисти крокують українською столицею і погрожують навести «новий порядок».
Реклама
ЧАС у соцмережах

ОПИТУВАННЯ
Чи підримуєте ви АТО?
Так
Ні
Утримуюсь
Що, Де, Коли
в Буковинському Медіа-Центрі Belle Vue (вул. Ольги Кобилянської 2, другий поверх) відбудеться презентація мобільного додатку «Кліматичні краплі».
16 лютого о 18.30
м. Чернівці, вул. Коцюбинського, 2, Червона зала Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича відбудеться семінар «Україна-НАТО: формула безпеки».
у приміщенні Чернівецької обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Михайла Івасюка відбудеться презентація книги Миколи Лазаровича «Російсько-українська війна (2014-2017 роки): короткий нарис».
У пам’ять 4-ої річниці подій Революції Гідності у місті Чернівці на Центральній площі біля пам’ятника Тарасу Шевченку обласна організація ВО «Свобода», активісти профспілки «Студентська Свобода» та бійці ГО «Легіон Свободи» проводитимуть історичну реконструкцію Майдану.
Запрошуються «майданівці», бійці московсько-української війни та всі небайдужі до вшанування пам'яті "Небесної сотні" та загиблих Героїв, які віддали життя за Україну.
у Блакитній залі Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича відбудеться прес-конференція щодо організації та проведення ІХ-го Міжнародного вокально-хорового конкурсу-фестивалю «Хай пісня скликає друзів».
в приміщенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Гулака-Артемовського Семена, 19) відбудеться розширена нарада за участю представників органів влади, роботодавців, профспілок, страхових експертів з охорони праці та засобів масової інформації по підведенню підсумків роботи управління з питань профілактики виробничого травматизму за 2017 рік.
в приміщенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернівецькій області (м. Чернівці, вул. Гулака-Артемовського Семена, 19) відбудеться розширена нарада за участю представників органів влади, роботодавців, профспілок, страхових експертів з охорони праці та засобів масової інформації по підведенню підсумків роботи управління з питань профілактики виробничого травматизму за 2017 рік.

Календар
«    Лютий 2018    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Партнери

Буковинська Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами

18-01-2018, 11:35 / Коментарів: 2
Уже вкотре у Чернівцях відбувається велике дійство, яке досі чомусь називають «Маланкою». Цього разу воно повністю і остаточно загубило свою автентичність, народність і самобутність.
Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами перебраних чоловіків і жінок.

Буковинська Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами


Але саме такі дійства вітають нинішні чернівчани. Вони готові заради цього терпіти одноденні транспортні незручності, фекалії та сечові потоки у під’їздах, хмільну сороміцьку мову та вульгарні спонтанні і заготовленні вуличні гидотні сцени, на яких уже ледь не злягаються посеред Чернівців перебрані «діди» й «баби». І це відбувається на очах цнотливих чернівецьких панянок та дітей.

Останніх на Маланку тягнуть батьки. Бо саме їм там є що показати. Не почути! Не пізнати! А саме показати. Сотні мультяшних героїв, олімпійських богів, собак і биків у цей день кричать, пищать, підскакують на австрійській бруківці маленького Парижа.

Буковинська Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами


На них дивляться і їх вітають. Але це вже не Маланка. Це якийсь мультиплікаційно-карнавальний гармидер. Він не має жодного змісту, жодної ідеї. Є форма. Вона «з`їла» зміст Маланки. Форма змінила суть. І навряд чи нам вдасться після цього повернути те, що зберігали століттями наші предки.
Комп’ютерні діти сприймають яскраву форму «Олімпійських богів», американських псів, кіношних кінг-конгів і українських мультиплікаційних козаків.
Хтось раніше вміло розпочав знищення могутньої українсько-румунської автентичності, які були притаманні справжній „Маланці” ще до появи так званого фестивалю «Маланка-фест» у Чернівцях.

З одного боку це зробила тодішня влада, а нинішня і за нею прийдешня будуть з великим задоволенням добивати справжню Маланку. Бо саме дійство зробилося у нас тоді, коли народ повстав проти своїх гнобителів.

Тоді у гротескній, сатиричній формі учасники „Маланки” критикували владу, банкірів, нероб, жорстоких «шандарів» і всі інші недоліки й негаразди, які панували у громадах. Влада себе пізнавала раз на рік у сатиричних масках на вулицях міст і сіл. Критика була нищівна. Карали владу сміхом. Століттями це терпіли.

Буковинська Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами


І в певний момент зуміли відвести вбік зміст. Вихолостити його. Замість нього ввести форму. Так, щоб аж очі нам засліпила і думки вибила з голови. За гроші Фірташа у Чернівці зібрали маланкарів з усіх усюд. Перші роки зміст був. По вулицях Чернівців ходили переодягнені чиновники від партій регіонів, путіни, тимошенки, ющенки, кучми і навіть папієви з фірташами. Розігрування сценки, де партія регіонів гнобила українську націю, а Юлю Тимошенко кидали у в’язницю. Це ще прощалося. Але далі з’явилися клітки з ув’язненим Януковичем. Влада почала нервувати. І тут стався великий Майдан. Вашківецька переберія швидко відгукнулась на виклик дня. Вже вночі 13 січня 2014 року у Вашківцях маланкарі розіграли сценку жорстокого побиття студентів «Беркутом». На другий день у містечко Вашківці над Черемошем за традицією мали з’їхатися тисячі людей. І їм там би показали трагедію Майдану. Але з невідомих тоді причин раптово зник Майдан з Вашківців.

Буковинська Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами

Буковинська Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами

Буковинська Маланка перетворилася у вульгарно-комічне дійство з кривляннями, ревіннями та непристойними жестами

Світлини з відкритих джерел

Досі не зовсім зрозуміло, яким чином тодішній губернатор Папієв зумів заборонити Майдан Вашківецькій переберії. Кажуть, що пообіцяв перше місце на „Маланка-фест” у Чернівцях і 50 000 гривень фірташівських.

Століттями Маланку не могли залякати, купити чи знищити. Маланкарів кидали у тюрми, виганяли з роботи, позбавляли посад. А вони все ж таки не піддавалися владі.

А Папієв і ПР у 2014 році зуміли настільки підмочити репутацію Вашківецької Маланки, що їй уже нема з чим їхати до Чернівців. Нема влучної вбивчої сатири, нема мудрої критики.

Залишилися «діди», «баби», «гуцули», які підтанцьовують вулицями Чернівців, або зі злості починають грати вульгарні сценки.
Це був перший небезпечний виклик Маланці.

Другий стався у Красноїльську. Там відбуваються процеси, які можуть негативно вплинути на подальший розвиток нашої області. Процвітання контрабанди цього прикордонного краю, беззубість української влади створює умови для невиправданої агресії окремих громадян. Ми пам’ятаємо жахливі факти ґвалтування дівчинки там. Потім агресивну поведінку тих, кого підозрюють у контрабанді, коли десятки авт заблокували слідчих правоохоронних органів, котрі розслідували контрабандистські справи.

Нині на Маланку у Красноїльську ніби «дах зірвало» окремим маланкарям. На в’їзді до селища вони влаштували три пропускних пункти, на яких вимагали (!) по 10 гривень за проїзд автомобілів. Вони були в одностроях воїнів АТО, поліції. Не засівали, не віншували, не вітали зі Старим Новим роком, а вимагали плату за проїзд.

Далі більше. Серед села приїжджих заводили в якусь будку і там вимагали грошей. Хтось давав, а хтось відмовляв. Тому побили жорстоко двох туристів. Дівчині зламали носа.
Це вже не Маланка, а якась вакханалія.

До речі, Красноїльська Маланка не з’явилася на Чернівецький фестиваль.

А там були люди з різних областей України та з Румунії, Білорусії та Молдови. Вміло румуни використали дійство. Вони ніби очолили його. Під своїми прапорами пройшли поважно і ґонорово Чернівцями. Не кривлялися, не кричали, не вульгарили. У румунському народному одязі з танцями і гаслами ходили вулицями. Потім зупинилися перед мерією і довго танцювали.

У той час зі сцени на площі Філармонії ті, хто не знав, куди потрапив, спробували розігрувати сценки зі справжньої Маланки. Так хотіли зробити гурти з села Белелуя Снятинського району Івано-Франківської області. Але їх ніби не помічали. Крик, рев, шум, гуркотлива музика від мультяшних кінг-конгів і богів Олімпу глушили все, що ще доброго хотілося почути і побачити від справжньої Маланки. Організатори не дуже тим переймалися. Вони тицьнули гостям якісь грамоти, на тому й розійшлися.

Сумні й невеселі поїхали додому кіцманчани. Вони таки трохи хотіли повернути нас до автентичних традицій дідів наших. Не вийшло. Їм також дісталися грамоти.

А перше місце і 50 000 гривень одержали «боги Олімпу» з Чагра Глибоцького району. Друге місце і 30 000 гривень дісталося бикам з Брусниці Кіцманського району. Ці бики ніби везли сіно з Криму і безперестанно ревли дуже голосно. Кажуть, що цей рик був єдиною критикою і сатирою на українську владу за її владарювання. Бо воли не ревуть, як ясла повні.

Третє місце і 20 000 гривень одержав велетенський мультяшний американський пес «Скубі-ду» з Горбова.
І все…

Петро Кобевко

15 січня окупанти на Сході України продовжували обстріл позицій українських військ.
Унаслідок ворожих обстрілів двоє українських військовослужбовців зазнали поранень неподалік Кам`янки та Авдіївки. Їх доправлено до військово-медичних закладів.
(із зведення штабу АТО)


Від редакції. У ЗМІ та соцмережах розгорнулася активна дискусія на тему Маланки.
По-перше, чи варто називати це дійство „Маланкою”?
По-друге, чи варто його проводити у Чернівцях?
По-третє, чи варто його проводити у будень. Кажуть, ніби варто 15 січня оголосили вихідним святковим днем любителів чернівецької Маланки. А що робити тим, хто не є її любителем?
По-четверте, де краще маланкувати - у центрі міста чи на його околицях? А саме, у музеї під відкритим небом.
По-п’яте, чи варто визначати переможців у номінаціях? Наприклад, «Краща Маланка-справжня», «Краща переберія-справжня», «Кращий зміст», «Краща форма», «Краща собака», «Краща мавпа», «Кращий бик» і т. д.
СХОЖІ НОВИНИ:
22 січня 2018 13:01 - Жук В.П. з написав(ла): в матеріалі
продовження слідує- колядки на новий лад

Украинский чиновник поздравил «москалей» и «жидов»
Поделиться на Facebook
В распоряжении прессы оказалось письмо директора еврейской благотворительной организации «Хесед Шушана» возмущенного антисемитской выходкой чиновника.
Письмо адресовано губернатору Александру Фищуку (Черновцы, Украина).Его написал и отправил Илья Хочь, директор еврейской благотворительной организации «Хесед Шушана» после того, как заместитель начальника отдела туризма местной администрации Сергей Крупко решил поздравить украинцев, а заодно «москалей» и «жидов», с рождеством.

Будучи человеком творческим, украинский чиновник сделал это в стихотворной форме, опубликовав стихи на своей странице в Фейсбуке. Вот это поздравление:

«Вовком хай завиють москалі
А жиди заверещать як свині.
Нині свято на моїй землі,
Коляда іде по Україні…»

Примерный перевод шедевра звучит так:

«Волком пусть завоют «москали»,
А жиды заверещат, как свиньи.
Ныне праздник на моей земле,
Коляда идет по Украине…»

Правда, как рассказал сам Илья Хочь, буквально на следующий день Крупко убрал свое «поздравление» со страницы, добавил, что раскаивается, что исполнен самого глубокого уважения ко всем народом и приносит извинения всем, кого оскорбила его публикация.

— Тем менее, нас не устраивает его поспешное извинение. Оно какое-то неубедительное, — подчеркивает Хочь. — Мы попросили губернатора разобраться и принять соответствующие меры. Я беседовал с губернатором, и с начальником отдела, в котором работает Крупко. Все они недовольны этой выходкой.

— Вы отправили письмо 10 января, прошло больше недели, но ответа от администрации области пока не поступило?

— Я думаю, что ответ будет получен через два-три дня. Это «поздравление» выглядит тем более странным, что наш край вообще отличается высокой степенью толерантности, а проявления антисемитизма — угроза этой толерантности.

— А почему письмо, адресованное губернатору, вы сами заканчиваете словами «Христос родился, славим его»?

— Специально, хотел подчеркнуть, что это еврейский мальчик родился. Думаю, что губернатор, человек образованный, понял мой намек. Знаете, в разговоре с махровыми антисемитами я часто задаю им вопрос: «Скажите, как вы можете поклоняться еврейскому парню и его еврейской матери и при этом быть антисемитами?!». Иногда это действует, поверьте.

То же касается и слова «жид», в какой бы коннотации оно ни звучало. Это раньше, когда мы были гостями в других странах, жили в пределах черты оседлости, нас так называли, мы считались париями, безродными космополитами. Теперь, когда появился Израиль, слово это должно умереть, исчезнуть из лексикона любого человека. Вот почему еще мне так не понравилась выходка Крупко.

— В Черновицах велика еврейская община?

— Она насчитывает примерно полторы тысячи человек, для которых созданы до тридцати различных еврейских организаций, и есть два раввина, которые не очень ладят между собой.

— А как они отреагировали на этот антисемитский выпад?

— Никак. Никто даже не возмутился. Предпочли промолчать, хотя я считаю, что не должен был этот инцидент оставаться без внимания. Будем считать, что «Хесед» отдувается за всех.

Марк Котлярский
22 січня 2018 13:08 - Минаєв В.С. з написав(ла): в матеріалі
Чому зняли мій коментарій-чого ви зняли його.що ви являєтись підсобники антисеміників
Додати коментар
Ім'я:*
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера
Введіть код: *
comments powered by Disqus
Loading...
© 2002 - 2013, всі права захищені. Використання (повне чи часткове) матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови розміщення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на chas.cv.uа в першому або другому абзаці, відкрите для індексування. Чернівецька газета "ЧАС"