Новини
Колонка автора

Петро КОБЕВКО, журналіст:

Ольга Кобевко: «Депутати – це не раби на фазенді Івана Мунтяна» Ольга Кобевко: «Депутати – це не раби на фазенді Івана Мунтяна»Депутат Чернівецької обласної ради Ольга Кобевко виступила на сесії з різкою критикою буковинської влади. Однаково дісталося як Фищуку, голові ОДА, так і Мунтянові, голові облради.

Петро КОБЕВКО, журналіст:

Сміття політичне у Чернівцях Сміття політичне у ЧернівцяхПолітика в Україні – це велике і смердюче сміття. Воно одних виносить на вершини, інших кидає у політичну безодню. Ще недавно мер Львова Андрій Садовий вважався єдиним конкурентом Порошенкові на виборах президента України. І тут з’явилося сміття. Воно не тільки у Львові, а й по всій Україні похоронило рейтинги Садового і викинуло його на маргінал політики.

Ігор БУРКУТ, політолог:

МАНІПУЛЮЮТЬ ІСТОРІЄЮ МАНІПУЛЮЮТЬ ІСТОРІЄЮВпродовж багатьох років Польща виступала в Європі адвокатом України. Нині ситуація різко змінилася: низка польських політиків почала вимагати від нашої держави змінити політику національної пам'яті й прийняти той варіант історії українсько-польських відносин, який сучасна Варшава вважає "єдино вірним". А цей варіант дивним чином майже збігається з історичними стереотипами, що проповідує путінська Москва...
Реклама
ЧАС у соцмережах

ОПИТУВАННЯ
Чи підримуєте ви АТО?
Так
Ні
Утримуюсь
Популярне за тиждень
Що, Де, Коли
у Чернівецькому центрі розвитку місцевого самоврядування (вул. Університетська , 20) [b]обговорюватимуть реформу децентралізації в Україні. [/b]
у приміщенні Чернівецького Центру розвитку місцевого самоврядування (вул. Університетська, 20) відбудеться прес-клуб "Три роки децентралізації: підсумки та виклики" за участі одного з творців даної реформи Юрія Ганущака, експерта Реанімаційного Пакету Реформ.
в Чернівецькій обласній Філармонії ім. Д. Гнатюка відбудеться урочистий фінальний захід Року відзначення на Буковині 500-річчя Реформації за участі представників крайової влади.
за ініціативи Чернівецької міської організації ВО «Свобода» та фракції ВО «Свобода» у Чернівецькій міській раді (зала №105) буде проведена зустріч заступника Хмельницького міського голови свободівця Андрія Бондаренка з громадськістю міста Чернівці.
Тема зустрічі - озвучення практики розвитку міських структур міста Хмельницького для покращення якості життя його мешканців «Міський публічний простір як родзинка регіону. Успішний Хмельницький – успішна область».
Центральна площа,1, сесійна зала скликається позачергова сесія міської ради щодо подолання вето міського голови по земельним ділянкам.
21 грудня 0 18:30 в органному залі відбудеться святковий концерт В очікуванні Різдва.
в холі офісного центру КОЛЬПІНГ за адресою вул. Гонти 20 відбудеться тренінг з невідкладної допомоги..
З собою мати зручний одяг, гарний настрій та бажання навчатись!
За додатковою інформацію звертайтеся за телефонами:
тренер Олександр 050-580-37-12 , Ігор 050-438-30-80,( kolping12345@gmail.com) або пишіть на сторінку заходу https://www.facebook.com/events/714227068783358/?active_tab=discussion
Для участі, обов’язково зареєструйтеся за посиланням: https://goo.gl/j1SV9h


Календар
«    Грудень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Партнери

Правозахисники закликають "Укрзалізницю" схаменутися і не скасовувати соціально значимих маршрутів

6-12-2011, 16:44 / Коментарів: 0
Українська Гельсінська спілка з прав людини висловлює своє занепокоєння діями Державної адміністрації залізничного транспорту України («Укрзалізниці») щодо значного скорочення кількості маршрутів пасажирських поїздів й вимагає перегляду цього рішення, зазначає у зверненні до органів влади виконавчий директор Української Гельсінської спілки з прав людини Володимир Яворський.

Згідно з оприлюдненими планами «Укрзалізниці» до кінця 2011 року з колій знімуть 23 пари потягів, для 13-ти пар скоротять періодичність курсування, а ще більш як на півсотні напрямків знімуть причіпні вагони. Також на Придніпровській та Одеській залізницях планують на понад півтори тисячі скоротити кількість зупинок. Крім того у наступному 2012 році в «Укрзалізниці» збираються скоротити кількість потягів ще на 25 % – з 160 до 120 маршрутів, і продовжувати зменшувати кількість станцій, на яких зупиняються пасажирські поїзди.

Вимагаємо переглянути прийняті рішення з урахуванням наступного:

1) Скорочення маршрутів залізничного транспорту, які є фактично єдиним способом доступу до певних місцевостей, може стати суттєвою перешкодою в реалізації громадянами права на свободу пересування та суттєво обмежить їхнє право доступу до певних органів державної влади.

Для прикладу, у зв’язку із запланованою ліквідацією поїзду № 360 Львів-Київ зовсім відрізаними від світу залишаться такі населені пункти як Червоноград, Сокаль, Сарни і Костопіль. Скорочення поїзду "Київ-Донецьк" призведе до значного обмеження транспортного сполучення, зокрема, з містом Костянтинівка. Фактично кожна місцевість в Україні вже змогла відчути значні труднощі із транспортним сполученням через початок скорочення поїздів.

Варто також врахувати, що значна частина людей мають мінімальні чи незначні доходи, котрі не дозволяють їм використовувати дорогі види транспорту. Тобто, розвиток транспортної інфраструктури повинен враховувати реальний рівень доходів більшості та рівень бідності в країні. Достатньо дивним виглядає, коли переїзд до Києва і назад коштує більше половини мінімальної зарплати.

Пересування країною – це не примха громадян, а часто об’єктивна потреба у пересуванні до роботи, збереження сімейних та соціальних стосунків. Це також необхідно для доступу до певних державних послуг, зокрема, звернення до суду, лікарень чи інших органів влади тощо.

З огляду на це, держава має обов’язком забезпечити сполучення не тільки зі столицею, а також з обласними центрами, міжобласними містами та на приміському сполученні.

2) «Укрзалізниця» на сьогодні займає монопольне становище на ринку і на неї покладено також і значиму соціальну функцію, надаючи всім без винятку жителям нашої країни послуги із перевезення пасажирів і багажу.

При цьому такі послуги за своєю природою надаються кожному, хто по них звертається, а тарифи на них для населення формуються, виходячи з платоспроможного попиту і, як правило, не покривають фактичних витрат на їхнє надання. Водночас, існує "горизонтальне" перехресне цінове субсидування, коли з метою компенсації цих витрат «Укрзалізниця» встановлює більші вищі ціни на послуги із залізничних перевезень для підприємств.

Тому питання нерентабельності певних маршрутів повинно розглядатися в комплексі із рентабельними видами послуг, які надаються «Укрзалізницею». А спроба позбутися соціально значущих маршрутів пасажирських поїздів у зв’язку з їхньою малою рентабельністю, без запровадження адекватної їх заміни, може розцінюватись як зловживання «Укрзалізницею» своїм монопольним положенням на ринку.

У цьому контексті важливою є інформація, що скорочення поїздів, зокрема відбувається у зв’язку із планованим на 2012 рік використанням корейських поїздів «Huindai» і відповідно нових маршрутів, на яких ці поїзди будуть задіяні. Водночас, вартість проїзду у цих поїздах за попередньою інформацією буде приблизно вдвічі більшою, ніж у звичайних. Фактично таким чином збільшується ціна за перевезення пасажирів для населення без передбачених законодавством узгоджень, а також зменшується доступність цього виду транспорту. Також на сьогодні не відомо про маршрути проходження цих нових поїздів і в будь-якому разі відміняти чинні поїзди можливо тільки при вже запуску альтернативних маршрутів, оскільки людям потрібно пересуватися сьогодні, а не через багато місяців.

За інформацією прес-служби Укрзалізниці популярність залізничних перевезень в Україні, як і раніше, знаходиться на дуже високому рівні. Це, зокрема підтвердилося бронюванням практично всіх квитків в напрямку Західної України на 30 грудня відразу після відкриття можливості броні. Це зумовлюється ціною та умовами перевезення. Такі масові пересування громадян не можливі жодним іншим видом транспорту.

Очевидно, що при пересуванні на дальні відстані, інші види транспорти, такі як автобуси, маршрутки та літаки істотно програють через надто велику різницю у вартості чи умовах перевезення.

Ураховуючи значний попит на залізничні перевезення, вважаємо, що вдаватися до таких радикальних заходів варто було лише після досягнення домовленостей з місцевою владою про відкриття автобусних маршрутів чи нових приміських електричок. Цього не було зроблено, що позбавило без транспортного сполучення тисячі людей. Декілька місцевих рад висловили свою стурбованість порушенням права на свободу пересування у зв’язку із скороченням кількості поїздів. Зокрема, зі зверненням з цього приводу виступили Чортківська районна рада та Знам’янська міська рада.

Саме тому люди використовують поїзди дальнього слідування для пересування на короткі відстані, оскільки інших способів пересування вони не мають.

Тенденція скорочення маршрутів на залізничному транспорті без надання чіткої альтернативи пересування, є небезпечним кроком, що обмежує контакти між регіонами, розвиток туризму та погіршує транспортну інфраструктуру України.

3) Скорочення маршрутів призведе до порушення соціально-економічних прав тисяч людей. У результаті такого скорочення позбавитись гарантованої роботи можуть сотні працівників залізниці. Так, за оцінкою профспілок «Укрзалізниці», скорочення пасажирського руху у масштабах країни позбавить роботи мінімум 25 тис. людей з 80 тис. працюючих.

З огляду на все викладене вище Українська Гельсінська спілка з прав людини звертається до Президента, Кабінету міністрів, Верховної Ради, Міністерства інфраструктури України з пропозицією втрутитися у ситуацію та не допустити радикального скорочення пасажирських перевезень, запланованого керівництвом “Укрзалізниці” та знайти можливості щодо перегляду рішення про скорочення кількості поїздів.

УГСПЛ також звертається до Антимонопольного комітету України щодо реагування на протиправні дії «Укрзалізниці», як підприємства, яке займає монопольне становище на ринку залізничних перевезень пасажирів і вантажів.
СХОЖІ НОВИНИ:
Додати коментар
Ім'я:*
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера
Введіть код: *
comments powered by Disqus
Loading...
© 2002 - 2013, всі права захищені. Використання (повне чи часткове) матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови розміщення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на chas.cv.uа в першому або другому абзаці, відкрите для індексування. Чернівецька газета "ЧАС"