Новини
Колонка автора

Петро КОБЕВКО, журналіст:

У селі Лашківка Кіцманського району відбуваються бойові дії з використанням вибухових предметів У селі Лашківка Кіцманського району відбуваються бойові дії з використанням вибухових предметівВійна між головою сільради Борисом Нечаєм, депутатами та підприємцями триває у Лашківці та Витилівці не один день і уже не перший рік. Бойові дії то загострюються, то стихають, але не зникають.
У ніч на 8 серпня Лашківському сільському голові спалили автомобіль «Мерседес-Віто».

Ігор БУРКУТ, політолог:

НАПЕРЕДОДНІ ВАЖЛИВИХ ЗМІН НАПЕРЕДОДНІ ВАЖЛИВИХ ЗМІНПутінські вибрики Заходу остаточно набридли, і він вдався до рішучих кроків. США запровадили нові санкції проти самого Путіна та всього його оточення. Їхнє майно і фінанси, що переховуються на Заході, можуть бути заарештовані, якщо власники не доведуть їхньої легальності. Велика Британія також запроваджує нову практику, яка дозволить конфісковувати нажите кримінальним шляхом майно іноземців. Час замислитися й українським олігархам.

Петро КОБЕВКО, журналіст:

Чернівецький міський голова Олексій Каспрук розкрив мафію у місті Чернівецький міський голова Олексій Каспрук розкрив мафію у містіНа прес-конференції для журналістів він так і сказав:
- У Чернівцях є мафія!
Реклама
ЧАС у соцмережах

ОПИТУВАННЯ
Чи підримуєте ви АТО?
Так
Ні
Утримуюсь
Що, Де, Коли
22 серпня о 8.00
вул. Героїв Майдану, 176, (конференц-зала колишньої Шевченківської районної ради (ІІ поверх) відбудеться безкоштовний семінар.
На семінарі розглядатимуться новації податкового законодавства (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО, ЄСВ, єдиний податок, рентна плата, тощо).


Календар
«    Серпень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Партнери

Скандал з чернівецькими тролейбусами

20-06-2013, 10:19 / Коментарів: 0
Скандал з чернівецькими тролейбусамиСкандал навколо так званих швейцарських тролейбусів не вщухає у Чернівцях вже кілька тижнів. Адже з куплених трьох машин, які уже рік мали би курсувати вулицями міста, їздить лишень одна.

Поки депутат від «Фронту Змін» Чернівецької міської ради Юрій Ватаманюк з трибуни сесійної зали не розповів, що, незважаючи на те, що всі тролейбуси мали бути поставлені ще 31 липня 2012 року, до зазначеної дати надійшов тільки один, а рештою двома у Чернівцях і не пахло. Тільки навесні 2013 року завезли ще два тролейбуси. Наразі ж вони перебувають у розібраному стані в тролейбусному депо. Тролейбусники кажуть, що то ревізія. І незабаром чернівчани побачать ще два тролейбуси.

Опозиціонери переконують, що за вживані тролейбуси не тільки переплачено, а ще й не стягнуто за несвоєчасну поставку з фірми-постачальника штрафних санкцій на суму більше 300 тисяч гривень, чим міському бюджету завдано збитків.
«Час» спробував розібратися в цій темі з швейцарським слідом. Ми на-діслали відповідні запити, звертались до депутатів, керівників відповідних фірм. І от що дізнались.

Дорогі дешеві тролейбуси

Наприкінці 2011 року та на початку року 2012 очільник міста та його підочільники безперестанку говорили про наміри придбати швейцарські тролейбуси, аби оновити рухомий склад депо Чернівецького тролейбусного управління (ЧТУ).

Але у відповіді на наш запит ЧТУ вказало неправдиву інформацію. Вони написали, що 14 лютого 2013 року була укладена угода між Чернівецьким тролейбусним управлінням та ТОВ «Бусхандел Україна» на закупівлю тролейбусів марки «Вольво» (шведський концерн) за вартістю одного тролейбуса 285 тисяч гривень з терміном поставки до 25 лютого 2013 року. Це надання неповної інформації та введення журналістів, а отже, й громадськості, в оману.

Насправді ж це додаткова угода (саме її нам надали). Справжня угода укладена ще в червні 2012 року, за якою ціна договору становить мільйон 100 тисяч гривень, а товар мав бути поставлений замовнику (ЧТУ) не пізніше 31 липня 2012 року. І половина коштів була перерахована ще минулого літа. Решта, згідно з умовами справжнього договору, мала бути перерахована після доставки товару. Отож факт надання ЧТУ журналістам неправдивої інформації мають розглянути правоохоронні органи.

Йдемо далі. Ще у жовтні 2012 року в міській раді говорили, що три швейцарські тролейбуси мають прибути в Чернівці до листопада. У лютому ж 2013 року з’явилась інформація, що від швейцарських тролейбусів, яких Чернівці очікують вже понад півроку, хочуть відмовитися. Тоді йшлося про розірвання контракту і повернення передоплати 50%. Але вже 14 лютого, як ми зазначали вище, до укладеної угоди підписано додаткову угоду зі зменшенням ціни (це сталося після того, як містом поширилась хвиля обурення з приводу відсутності обіцяних куплених тролейбусів). До того ж, було відстрочено терміни виконання до кінця лютого 2013 року.

Тільки 21 лютого 2013 року, згідно з накладною, ЧТУ отримало перший тролейбус. Другий і третій отримані у квітні нинішнього року.
Отже, чернівецька фірма доставила у Чернівці шведські тролейбуси через Швейцарію тільки через півроку після закінчення дії контракту.
Звичайно, порушення термінів виконання угоди мало бути відповідним чином покаране. За словами народного депутата Максима Бурбака, фірма-постачальник, відповідно до умов контракту, винна ЧТУ більше 300 тисяч гривень. Однак контролюючі органи нарахували пені рівно у 10 разів менше. Тому наприкінці травня нардеп написав чергове звернення до Генерального прокурора України, аби місцева прокуратура зробила до суду подання щодо сплати на користь ЧТУ штрафних санкцій у зв’язку з протермінуванням строків договору та перевірила правильність нарахування підприємству «Бусхандел Україна» пені.

Окрім того, у опозиції постало питання, чому машина, яка вартує 6 500 євро, у Чернівці завозиться за ціною 13 тисяч євро, якщо вірити митним деклараціям.

У мережі Інтернет ми й справді знайшли тролейбус такої ж марки орієнтовно за шість тисяч єврів, але в Нідерландах.

Тому звернулись до керівника фірми-постачальника «Бусхандел Україна» пана Теслицького за роз’ясненнями.

— Коли ми купували тролейбуси, то шукали посередника в Європі, адже тролейбуси – специфічний товар, його не так легко купити, — зауважив пан директор. — Треба слідкувати, коли і де відбувається оновлення рухомого складу. Знайшли посередника в Швейцарії, який і доставив цей транспорт. Тоді ціна була 8 тисяч євро. За доставку заплатили 5 тисяч, отож разом вийшло 13 тисяч. А з врахуванням оплати розмитнення склалася сума, вказана в контракті. І це без додаткових власних витрат. Ми договір виконали повністю. Наразі з нами ще до кінця не розрахувались. Щодо затримання доставки проведені перевірки і фінінспекцією, і прокуратурою. Нам нараховано 38 тисяч грн. пені. Інших санкцій у контракті не передбачено. Тому всі звинувачення депутатів безпідставні. Окрім того, наша фірма на поставці цих тролейбусів нічого не заробила. Тільки якщо виконаються всі домовленості (йдеться про поставку ще двох тролейбусів, — Н.В.), можна буде говорити про якийсь прибуток. ТОВ «Бусхандел Україна» вже давно співпрацює з місцевою владою, ми неодноразово закуповували громадський транспорт для потреб міста, до прикладу, німецькі автобуси.


Скандал з чернівецькими тролейбусами


Скандал з чернівецькими тролейбусами


Скандал з чернівецькими тролейбусами


Скандал з чернівецькими тролейбусами


Скандал з чернівецькими тролейбусами


Скандал з чернівецькими тролейбусами


Непотріб їде в Україну

Так склалось наразі в Україні, що місцевій владі значно дешевше купити транспортний секонд-хенд в Європі, адже новий вітчизняний транспорт вартує від 1,5 мільйона гривень. На місцях не мають таких коштів, тому купують металобрухт за кордоном, доводять його до пуття тут і запускають в експлуатацію. Водночас же наше підприємство «Богдан» постачає електротранспорт до сусідньої Польщі.

Вживаний громадський транспорт курсує вулицями Львова, Луцька, Дніпропетровська, Одеси, Тернополя та Вінниці. І це в той час, коли на теренах країни тролейбуси та трамваї випускають як мінімум п’ять заводів. Україна ж переважно купує чеські та польські тролейбуси. Правда, влада Луцька зуміла закупити польські тролейбуси по 60-65 тисяч гривень (якраз отих 6-6,5 тисяч єврів). Львів також закупив через словацьку фірму 30 тролейбусів по 333 тисячі.

Тільки цього року урядовці узріли проблему й вирішили, що місцева влада на 80% має закуповувати транспорт вітчизняний. Навіть програму кредитування планують розробити, за якою половину вартості українського тролейбуса/автобуса/трамвая оплачує бюджет місцевий, іншу половину – держава. Але то все тільки балачки. Бо ж грошей тепер і на зарплати бюджетникам не вистачає. Що вже й казати про кошти на допомогу галузі машинобудування та турботу про безпеку громадського транспорту. Адже весь металобрухт, який завозиться в Україну, недарма там з експлуатації знятий.
Тому, чернівчани та гості міста, ловіть шмат Європи в нових старих тролейбусах. Бо українська Європа дуже дорога.

Надія ВІРНА

Світлини надані Юрієм Ватамнюком, депутатом Чернівецької міської ради.
СХОЖІ НОВИНИ:
Додати коментар
Ім'я:*
Напівжирний Нахилений текст Підкреслений текст Перекреслений текст | Вирівнювання по лівому краю По центру Вирівнювання по правому краю | Вставка смайликів Вибір кольору | Прихований текст Вставка цитати Перетворити вибраний текст з транслітерації в кирилицю Вставка спойлера
Введіть код: *
comments powered by Disqus
Loading...
© 2002 - 2013, всі права захищені. Використання (повне чи часткове) матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови розміщення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на chas.cv.uа в першому або другому абзаці, відкрите для індексування. Чернівецька газета "ЧАС"